Brazilec Antonio Pizzonia věří svému bývalému týmu: Doufám, že se situace v současnosti mění a tým se může posunout výš
První letošní testy v Jerezu byly pro Williams úspěšné. Optimismus by byl zatím předčasný, ale situace v týmu dává naději na ukončení série neúspěšných sezon. I bývalý jezdec Williamsu Brazilec Antonio Pizzonia je přesvědčen, že tým F1 z Grove jde správným směrem.
S výjimkou Pastora Maldonada v Barceloně v roce 2012 Williams nezvítězil v závodě F1 od roku 2004. Naposledy byl Williams mistrem světa v roce 1997 (Pohár konstruktérů i jednotlivci – Villeneuve, motor Renault). Od té doby Williams používal motory Mecachrome, Supertec, BMW, Cosworth, Toyota, znovu Cosworth a Renault, v této sezoně používá Mercedes.
Pizzonia se domnívá, že do špatné situace se Williams (za tento tým jezdil v 9 závodech v letech 2004 a 2005) dostal v době šestileté spolupráce s BMW. „Vztahy s BMW byly problematické, tým přišel o několik schopných osob, ztratil důležité sponzory a od té doby se situace jen zhoršovala,“ vyhlásil Pizzonia. „V posledních letech musel jít pro něj neobvyklou cestou a jezdit s platícími piloty. Doufám, že se situace v současnosti mění a tým se může posunout výš.“
„Když se podívám do historie, Williams je týmem, který může vítězit. Protože znám Franka Williamsa, trochu mě překvapuje, kolik tým investuje do technického personálu týmu. Angažuje nové lidi, kteří znamenají pro tým velké finanční výdaje. V minulosti se v této oblasti tolik neinvestovalo. Vždy se dávala příležitost mladým a talentovaným lidem z vlastního týmu.“
Mění se Formule 1, proto se mění i Williams. To si myslí Pizzonia, jezdec, který vytvořil v Monze v roce 2004 rychlostní rekord v závodě F1 (369,9 km/h - přišel o něj o rok později). „Pro mladé jezdce bude jednodušší přizpůsobit se F1, protože rozdíl oproti GP2 se zmenšil.
Pro některé jezdce to ale bude frustrující, když si uvědomí, že F1 udělala krok zpátky v oblasti dosahovaných rychlostí. Chápu, že F1 musí zohlednit ve svém vývoji bezpečnostní i některé jiné faktory. Jako divák ale říkám, že nejsem fanouškem nových pravidel, protože i z televize bude cítit snížení rychlostí a už to nebude ono.“
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.