Brazilec Antonio Pizzonia věří svému bývalému týmu: Doufám, že se situace v současnosti mění a tým se může posunout výš
První letošní testy v Jerezu byly pro Williams úspěšné. Optimismus by byl zatím předčasný, ale situace v týmu dává naději na ukončení série neúspěšných sezon. I bývalý jezdec Williamsu Brazilec Antonio Pizzonia je přesvědčen, že tým F1 z Grove jde správným směrem.
S výjimkou Pastora Maldonada v Barceloně v roce 2012 Williams nezvítězil v závodě F1 od roku 2004. Naposledy byl Williams mistrem světa v roce 1997 (Pohár konstruktérů i jednotlivci – Villeneuve, motor Renault). Od té doby Williams používal motory Mecachrome, Supertec, BMW, Cosworth, Toyota, znovu Cosworth a Renault, v této sezoně používá Mercedes.
Pizzonia se domnívá, že do špatné situace se Williams (za tento tým jezdil v 9 závodech v letech 2004 a 2005) dostal v době šestileté spolupráce s BMW. „Vztahy s BMW byly problematické, tým přišel o několik schopných osob, ztratil důležité sponzory a od té doby se situace jen zhoršovala,“ vyhlásil Pizzonia. „V posledních letech musel jít pro něj neobvyklou cestou a jezdit s platícími piloty. Doufám, že se situace v současnosti mění a tým se může posunout výš.“
„Když se podívám do historie, Williams je týmem, který může vítězit. Protože znám Franka Williamsa, trochu mě překvapuje, kolik tým investuje do technického personálu týmu. Angažuje nové lidi, kteří znamenají pro tým velké finanční výdaje. V minulosti se v této oblasti tolik neinvestovalo. Vždy se dávala příležitost mladým a talentovaným lidem z vlastního týmu.“
Mění se Formule 1, proto se mění i Williams. To si myslí Pizzonia, jezdec, který vytvořil v Monze v roce 2004 rychlostní rekord v závodě F1 (369,9 km/h - přišel o něj o rok později). „Pro mladé jezdce bude jednodušší přizpůsobit se F1, protože rozdíl oproti GP2 se zmenšil.
Pro některé jezdce to ale bude frustrující, když si uvědomí, že F1 udělala krok zpátky v oblasti dosahovaných rychlostí. Chápu, že F1 musí zohlednit ve svém vývoji bezpečnostní i některé jiné faktory. Jako divák ale říkám, že nejsem fanouškem nových pravidel, protože i z televize bude cítit snížení rychlostí a už to nebude ono.“
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.