Mercedes varuje McLaren, že se jejich vztah v průběhu letošního roku změní. Britský tým letos odebírá pohonné jednotky z Brixworthu, příští rok však přejde na Hondy a ze zákazníka se stane plný soupeř.
"Rozhodně si myslím, že to není ideální situace, když se z nich má stát jeden z našich soupeřů. Na počátku této sezóny máme krátkodobý cíl, který je běžný: vytvořit spolehlivou a výkonnou pohonnou jednotku," uvádí pro Autosport výkonný ředitel Mercedesu - Toto Wolff.
"To, že si všichni vyměňujeme informace a sdílím stejný krátkodobý cíl, je vítané. Má to pomoci k tomu, aby pohonná jednotka něco vydržela a byla rychlá. Jak se to bude během sezóny vyvíjet, tak se každodenní vedení může samozřejmě změnit," pokračuje Wolff.
Mercedes zavádí zvláštní opatření, aby se hlubší technické znalosti nedostaly k Hondě. Udržuje například inženýry McLarenu dál od citlivých prací na motorech, u kterých nemusí být. Podle Wolffa se však vztahy mohou stát příliš komplikované, popř. budou naděje McLarenu na úspěch oslabeny.
"Na dráze jsme nakonec stále soupeři. Stále můžete sdílet spoustu vědomostí ohledně vývoje pohonné jednotky, existuje pak ale docela velké množství znalostí, které si nechcete vyměňovat, protože přecházejí k Hondě. Očekáváme však, že letos budou silní," dodává výkonný ředitel Mercedesu.
Vztah McLarenu s Mercedesem se v důsledku budoucího přechodu na motory Honda změníuž letos (foto: McLaren Mercedes)
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.