Mercedes varuje McLaren, že se jejich vztah v průběhu letošního roku změní. Britský tým letos odebírá pohonné jednotky z Brixworthu, příští rok však přejde na Hondy a ze zákazníka se stane plný soupeř.
"Rozhodně si myslím, že to není ideální situace, když se z nich má stát jeden z našich soupeřů. Na počátku této sezóny máme krátkodobý cíl, který je běžný: vytvořit spolehlivou a výkonnou pohonnou jednotku," uvádí pro Autosport výkonný ředitel Mercedesu - Toto Wolff.
"To, že si všichni vyměňujeme informace a sdílím stejný krátkodobý cíl, je vítané. Má to pomoci k tomu, aby pohonná jednotka něco vydržela a byla rychlá. Jak se to bude během sezóny vyvíjet, tak se každodenní vedení může samozřejmě změnit," pokračuje Wolff.
Mercedes zavádí zvláštní opatření, aby se hlubší technické znalosti nedostaly k Hondě. Udržuje například inženýry McLarenu dál od citlivých prací na motorech, u kterých nemusí být. Podle Wolffa se však vztahy mohou stát příliš komplikované, popř. budou naděje McLarenu na úspěch oslabeny.
"Na dráze jsme nakonec stále soupeři. Stále můžete sdílet spoustu vědomostí ohledně vývoje pohonné jednotky, existuje pak ale docela velké množství znalostí, které si nechcete vyměňovat, protože přecházejí k Hondě. Očekáváme však, že letos budou silní," dodává výkonný ředitel Mercedesu.
Vztah McLarenu s Mercedesem se v důsledku budoucího přechodu na motory Honda změníuž letos (foto: McLaren Mercedes)
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.