Bývalého sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga by nepřekvapilo, kdyby letošní titul skončil ve Stuttgartu.
Podle něj je německý tým dobře připraven na to, aby ukončil nadvládu Red Bullu a Sebastiana Vettela. K tomu by mu měly nahrát velké změny v pravidlech a nové pohonné jednotky, jež Mercedes vyvíjí už několik let.
"Nepřekvapilo by mě, kdyby titul tento rok skončil ve Stuttgartu," favorizuje Haug svůj bývalý Mercedes, jenž se představil ve velmi dobrém světle v úvodním předsezónním testu v Jerezu, kde ujel nejvíce kilometrů (1368,3) a předvedl třetí nejrychlejší čas: Lewis Hamilton (1:23,952 min) na mladíka Kevina Magnussena z McLarenu ztratil jen 0,676 sekundy.
Podle 61letého Němce bylo "od počátku v plánu" poskytnout Hamiltonovi a jeho týmovému kolegovi v roce 2014 realistickou šanci na zisk titulu: "Tovární tým Mercedesu je nyní ve svém pátém roce. Red Bullu trvalo pět let, než poprvé vyhrál."
"Na novém motoru, který byl představen v této sezóně, se také v uplynulých letech postupně pracovalo," dodává Haug pro agenturu SID. Jeho výkon by podle Andyho Cowella z továrny v Brixworthu mohl dosahovat s ERS až 850 koní (více zde). Mercedesu nahrává i fakt, že Red Bull poháněný Renaultem se zatím trápí a bude muset přepracovávat zadní část svého vozu.
Norbert Haug na zisk letošního titulu favorizuje Mercedes (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes na vítězství v letošní sezóně nedávno tipoval také Bernie Ecclestone, podle něj individuální trofej získá nikoliv Hamilton, ale Rosberg: "Podle toho, jak to dopadlo v Jerezu, se zdá být na úspěch nejlépe připravený Mercedes s tím, že titul získá Nico Rosberg."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.