Bývalého sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga by nepřekvapilo, kdyby letošní titul skončil ve Stuttgartu.
Podle něj je německý tým dobře připraven na to, aby ukončil nadvládu Red Bullu a Sebastiana Vettela. K tomu by mu měly nahrát velké změny v pravidlech a nové pohonné jednotky, jež Mercedes vyvíjí už několik let.
"Nepřekvapilo by mě, kdyby titul tento rok skončil ve Stuttgartu," favorizuje Haug svůj bývalý Mercedes, jenž se představil ve velmi dobrém světle v úvodním předsezónním testu v Jerezu, kde ujel nejvíce kilometrů (1368,3) a předvedl třetí nejrychlejší čas: Lewis Hamilton (1:23,952 min) na mladíka Kevina Magnussena z McLarenu ztratil jen 0,676 sekundy.
Podle 61letého Němce bylo "od počátku v plánu" poskytnout Hamiltonovi a jeho týmovému kolegovi v roce 2014 realistickou šanci na zisk titulu: "Tovární tým Mercedesu je nyní ve svém pátém roce. Red Bullu trvalo pět let, než poprvé vyhrál."
"Na novém motoru, který byl představen v této sezóně, se také v uplynulých letech postupně pracovalo," dodává Haug pro agenturu SID. Jeho výkon by podle Andyho Cowella z továrny v Brixworthu mohl dosahovat s ERS až 850 koní (více zde). Mercedesu nahrává i fakt, že Red Bull poháněný Renaultem se zatím trápí a bude muset přepracovávat zadní část svého vozu.
Norbert Haug na zisk letošního titulu favorizuje Mercedes (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes na vítězství v letošní sezóně nedávno tipoval také Bernie Ecclestone, podle něj individuální trofej získá nikoliv Hamilton, ale Rosberg: "Podle toho, jak to dopadlo v Jerezu, se zdá být na úspěch nejlépe připravený Mercedes s tím, že titul získá Nico Rosberg."
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.