Bývalého sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga by nepřekvapilo, kdyby letošní titul skončil ve Stuttgartu.
Podle něj je německý tým dobře připraven na to, aby ukončil nadvládu Red Bullu a Sebastiana Vettela. K tomu by mu měly nahrát velké změny v pravidlech a nové pohonné jednotky, jež Mercedes vyvíjí už několik let.
"Nepřekvapilo by mě, kdyby titul tento rok skončil ve Stuttgartu," favorizuje Haug svůj bývalý Mercedes, jenž se představil ve velmi dobrém světle v úvodním předsezónním testu v Jerezu, kde ujel nejvíce kilometrů (1368,3) a předvedl třetí nejrychlejší čas: Lewis Hamilton (1:23,952 min) na mladíka Kevina Magnussena z McLarenu ztratil jen 0,676 sekundy.
Podle 61letého Němce bylo "od počátku v plánu" poskytnout Hamiltonovi a jeho týmovému kolegovi v roce 2014 realistickou šanci na zisk titulu: "Tovární tým Mercedesu je nyní ve svém pátém roce. Red Bullu trvalo pět let, než poprvé vyhrál."
"Na novém motoru, který byl představen v této sezóně, se také v uplynulých letech postupně pracovalo," dodává Haug pro agenturu SID. Jeho výkon by podle Andyho Cowella z továrny v Brixworthu mohl dosahovat s ERS až 850 koní (více zde). Mercedesu nahrává i fakt, že Red Bull poháněný Renaultem se zatím trápí a bude muset přepracovávat zadní část svého vozu.
Norbert Haug na zisk letošního titulu favorizuje Mercedes (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes na vítězství v letošní sezóně nedávno tipoval také Bernie Ecclestone, podle něj individuální trofej získá nikoliv Hamilton, ale Rosberg: "Podle toho, jak to dopadlo v Jerezu, se zdá být na úspěch nejlépe připravený Mercedes s tím, že titul získá Nico Rosberg."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.