Norbert Haug se, stejně jako mnoho ostatních, vyjádřil proti zavedení dvojnásobných bodů na posledním závodu sezony.
Velkým tématem této zimy je zavedení dvojnásobného bodového přídělu na posledním závodu sezony 2014, v Abú Zabí. Během zimy jsme mohli číst mnoho článků o nových zvláště vypadajících nosech ve Formuli 1, ale možná ještě více o nápadu zavést dvojnásobný bodový příděl na posledním závodě roku. Teď se ozvala další známá osobnost motorsportu, Norbert Haug, která na tento návrh nadává.
"O podobných hloupostech, jako dvojnásobný bodový příděl v posledních dvou závodech, si nic dobrého nemyslím," řekl bývalý sportovní šéf Mercedesu pro Spox. Podle Bernieho Ecclestona by se však dvojnásobné body mohly rozdávat klidně na třech posledních závodech sezony. K tomu ale pro letošní sezonu už zřejmě nedojde.
Pro schválení (nebo i pro případné zrušení) tohoto pravidla je třeba jednomyslný souhlas všech týmů. Vzhledem k tomu, v jaké fází roku už jsme, tak se případné zrušení pravidla i přes jednomyslný souhlas týmů zdá být stále nemožnější.
Haug, který momentálně pracuje jako specialista pro přestavbu vozů vhodných pro postižené, v tomto pravidle našel paralelu k jinému sportu - fotbalu. "Kdyby se ve fotbalové Bundeslize poslední den počítali všechny branky dvakrát, tak by to byl také velký zmatek. Ve Formuli 1 to není nic jiného."
Norbert s představiteli ostatních týmů na tiskovce v Singapuru 2011(foto: Williams F1 Team)
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.