Šéf Toro Rosso Franz Tost si je vědom potenciálu, který má k dispozici jeho tým. Nedělá si iluze o vítězství v roce 2014, ale snaží se stanovit si cíle, které by tým z italské Faenzy mohl reálně dosáhnout.
O letošních šancích týmu Toro Rosso v F1 mluvil Franz Tost v průběhu akce v Madridu, kterou zorganizovala španělská ropná společnost Cepsa - sponzor týmu. "Samozřejmě jako vždy doufám, že budeme na co nejlepší možné pozici. Byl bych šťastný, kdybychom v Poháru konstruktérů skončili na šestém místě. Rok 2014 bude zajímavý, především kvůli novým pravidlům. Věřím, že nový vůz bude dobře jezdit a nám se podaří udělat krok vpřed díky našim výkonům v závodech."
Naděje rakouského šéfa týmu se budou naplňovat i přes těžkosti, které se vyskytly s novým vozem STR9 na testech v Jerezu se stejným motorem Renault, jako ve vozech Red Bull. Tost ale víc, než o motoru, mluvil o svých jezdcích. Jean-Eric Vergne absolvuje letos v italském týmu už svou třetí sezonu, jeho týmovým kolegou bude mladý Rus Daniil Kvjat, vítěz série GP3 z roku 2013.
"Daniil je dobrý jezdec a myslím si, že ve Formuli 1 může být úspěšný," hodnotí mladého pilota Tost. "Dokonce si myslím, že může být úspěšný už v této sezoně." Skutečnost, že Daniil přichází z discipliny, která není zrovna charakteristickou vstupní branou F1, nedělá Tostovi vrásky na čele. "Nedomnívám se, že by to měl být velký problém. Přistupuje ke své přípravě metodickým způsobem a v předsezonních testech absolvuje ve svém monopostu dost kilometrů. Jsem si jist, že na svou první velkou cenu bude připraven."
Tost se vyjádřil i na adresu staršího pilota Toro Rosso Jean-Erica Vergna: "Jestli bude náš vůz dobrý, očekávám od něho pozitivní sezonu, protože je to schopný a rychlý jezdec."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.