Lotus si dnes a zítra v Jerezu v rámci propagačních dní poprvé vyzkouší svůj nový monopost E22. Renault k tomu zve i své další zákaznické týmy.
Stáj z Enstone se chystá využít v souladu s pravidly dva dny k prvním jízdám se svým vozem pro sezónu 2014, jak jsme vás informovali na počátku týdny (viz zde). Může pro ně využít pouze speciální pneumatiky Pirelli a v žádný den nesmí ujet více než 100 km.
Lotus E22 bude naostro debutovat až za dva týdny v Bahrajnu, Renault však tento týden do Jerezu pozval také zástupce ostatních týmů, kterým poskytuje své pohonné jednotky: Caterhamu, Red Bullu a Toro Rosso.
Minulý týden s nimi měl totiž různé problémy, proto chce natáčecích dnů využít k ověření některých svých řešení. "Řada souvisejících věcí byla problematická, v principu se to týkalo kontroly a fungování několika sub-systémů pohonné jednotky aut," přiznal zástupce technického ředitele Renaultu Rob White.
"Například během prvního dne byl problém se sub-systémem kolem ERS, který nezahrnoval potíže s baterií či fungováním baterie - šlo o elektronickou součástku, která byla v sousedství ERS. Poté jsme měli potíže s turbem a se systémem zvýšení tlaku, který ovlivnil související systémy řízení motoru a následně vyvolal mechanické selhání," pokračuje White.
First official spy shot from Jerez #E22 #L07U5F173AM #F1 pic.twitter.com/dP9f9LfQPe
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) February 7, 2014
Lotus má v Jerezu své první šasi E22-01 s asymetrickým nosem, za jeho volantem se vystřídají Pastor Maldonado i Romain Grosjean.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.