Lotus si dnes a zítra v Jerezu v rámci propagačních dní poprvé vyzkouší svůj nový monopost E22. Renault k tomu zve i své další zákaznické týmy.
Stáj z Enstone se chystá využít v souladu s pravidly dva dny k prvním jízdám se svým vozem pro sezónu 2014, jak jsme vás informovali na počátku týdny (viz zde). Může pro ně využít pouze speciální pneumatiky Pirelli a v žádný den nesmí ujet více než 100 km.
Lotus E22 bude naostro debutovat až za dva týdny v Bahrajnu, Renault však tento týden do Jerezu pozval také zástupce ostatních týmů, kterým poskytuje své pohonné jednotky: Caterhamu, Red Bullu a Toro Rosso.
Minulý týden s nimi měl totiž různé problémy, proto chce natáčecích dnů využít k ověření některých svých řešení. "Řada souvisejících věcí byla problematická, v principu se to týkalo kontroly a fungování několika sub-systémů pohonné jednotky aut," přiznal zástupce technického ředitele Renaultu Rob White.
"Například během prvního dne byl problém se sub-systémem kolem ERS, který nezahrnoval potíže s baterií či fungováním baterie - šlo o elektronickou součástku, která byla v sousedství ERS. Poté jsme měli potíže s turbem a se systémem zvýšení tlaku, který ovlivnil související systémy řízení motoru a následně vyvolal mechanické selhání," pokračuje White.
First official spy shot from Jerez #E22 #L07U5F173AM #F1 pic.twitter.com/dP9f9LfQPe
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) February 7, 2014
Lotus má v Jerezu své první šasi E22-01 s asymetrickým nosem, za jeho volantem se vystřídají Pastor Maldonado i Romain Grosjean.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.