Pro Jeana Todta je samozřejmostí, že jezdí pravidelně navštěvovat Michaela Schumachera. Je si totiž jistý, že Schumi by udělal to stejné.
Michael Schumacher stále ještě leží v umělém spánku v nemocnici v Grenobelu. Ačkoliv ho lékaři od minulého týdne ze spánku pomalu probouzejí a rekordní šampion Formule 1 se tak nachází ve fázi probouzení, tak se rodina, kamarádi i všichni fanoušci musí stále ještě strachovat. Také prezident FIA, Jean Todt, se stále obává o svého starého kamaráda a stojí při rodině Schumachera.
V počátečních fázích lečby byl Francouz u Němce skoro každý den, i takřka šest týdnů po nehodě jezdí bývalý šéf týmu Ferrari cestu z Paříže do Grenobelu měřící asi 500 km velmi často. "Myslím, že on by to mě udělal také, kdybych měl nějakou podobnou nehodu," řekl Jean Todt pro 'Die Welt' a ještě jednou zopakoval: "Jsem si jistý: Michael by byl zde. Michael a jeho rodina jsou mými velice blízkými přáteli. Je důležitou částí mého života. A teď je vážně zraněn."
GP San Marina v Imole 2006 (foto: Scuderia Ferrari)
Ačkoliv mu Todt při jeho zotavování nijak nepomůže, tak jeho návštěvy jsou dobrou psychologicku vzpruhou pro jeho rodinu. "Často je to jen proto, abych tam byl." V lednu při slavnostním večeru německého ADACu na svého kamaráda Jean také nezapomněl. "Michael je bojovník. Znám jeho energii, jeho odvahu a vytrvalost." Řekl Jean a zdůraznil, že věří v to, že toto bude velice důležité.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.