Bernie Ecclestone už brzy poprvé předstoupí před soud kvůli podezření z uplácení. Německé úřady nyní dolaďují poslední detaily, tak aby 24. dubna začal proces, který může přivést ředitele F1 až do vězení.
Celá obžaloba je založena na svědectví německého bankéře Gerharda Gribkowskyho, který s Ecclestonem dříve spolupracoval. Podle žalobce však proces nestojí jen na tomto svědectví. V rukávu prý má žalobce ještě "minimálně několik dalších přímých i nepřímých důkazů o Ecclestonově vině." Pokud se toto tvrzení ukáže jako pravdivé, mohl by to být problém i pro těžkou váhu jakou Bernie Ecclestone bezpochyby je.
Úřady počítají s protahovaným soudem a tak pro začátek vyhradily tomuto procesu 26 stání, ta budou probíhat každý týden v úterý a ve středu, tak aby nebyla ohrožena účast Bernieho Ecclestona na závodech F1. Soud bude mít přestávku v období od poloviny srpna do poloviny září, rozsudku se tak nejspíš nedočkáme dříve než v říjnu, je totiž pravděpodobné, že se soud oproti předpokladům ještě protáhne o další stání.
Ecclestone již dříve prohlásil, že se cítí nevinný. I přes toto prohlášení ztratil šéf F1 kvůli procesu několik svých pravomocí. Například důležité smlouvy budou muset minimálně do rozsudku podepisovat předseda a místopředseda správní rady. Eccelstone se však nadále bude věnovat řízení F1 a pomocí své moci tahat za zákulisní nitky. V současnosti se například snaží obhájit pravidlo o dvojnásobném bodování posledních závodů sezóny.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.