Eric Boullier začal včera pracovat u McLarenu jako závodní ředitel. Belgičan bude přímo zodpovědný šéfovi týmu McLaren.
Minulý týden jsme ale mohli slyšet o tom, že z týmu odchází Polák Marcin Budkowski, který byl od roku 2012 u týmu šéfem aerodynamiky a který měl spolupracovat s nově příchozím Peterem Prodromouem, který je pravou rukou Adriana Neweyho u Red Bullu, stejně jako Doug McKiernan, hlavní aerodynamik, který má ale dle posledních zpráv u týmu zůstat.
Podle posledních zpráv už ale příchod Prodromoua do týmu z Wokingu není tak jasný a Red Bull tvrdě pracuje na tom, aby si ho udržel. Angličan pocházející z řecko-kyperského manželství měl s McLarenem podepsat vloni na podzim, ale šéf týmu Red Bull Racing řekl, že svého zaměstnance neuvolní "minimálně" do konce jeho platného kontraktu s týmem z Milton Keynes.
Teď se ale změnila situace, u McLarenu se ke kormidlu s největší pravděpodobností dostává Ron Dennis a příchod Prodromoua nevypadá tak jasně. Samotný inženýr by s přestupem k McLarenu neměl mít dle zvěstí problém, Red Bull si ho ale chce udržet za každou cenu. Pokud by ale k McLarenu nenastoupil, tak by ho tým s největší pravděpodobností zažaloval. Ovšem Red Bull by si určitě mohl dovolit přípradné porušení smlouvy McLarenu vyrovnat.
Příchod Petera Prodromoua do McLarenu ještě není úplně jistý(foto: Red Bull Racing)
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.