Naopak nové aerodynamické díly vozu podle mladého Francouze někdy způsobují divné pocity.
Jules Bianchi netrpělivě očekával svoji první jízdu s Marussií MR03 s novým motorem od Ferrari. Francouzský pilot je po testech v Jerezu spokojen se svým monopostem. Odjel jenom 25 kol, ale i ty podle všeho stačily na to, aby porozuměl novému vozu. „Na trati to nebylo jednoduché,“ přiznal Jules. „Přesto chceme být co nejrychlejší i s tím materiálem, který máme k dispozici. Vůz má menší přilnavost v porovnání s tím z roku 2013. Můžou za to nové aerodynamické díly, které jsou v souladu s novými pravidly. Někdy způsobují trochu zvláštní pocity…“ Bianchi měl dobrý dojem i z nové pohonné jednotky od Ferrari, která znamená velký kvalitativní skok v porovnání s motorem Cosworth z loňské sezony. „Viděli jsme, že nový šestiválcový turbomotor od Ferrari fungoval velmi dobře. Je to pro nás pozitivní poznatek, protože počítáme s tím, že se letos chceme dostat výš. V Maranellu odvedli v oblasti vývoje nového motoru skvělou práci.“
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.