Bernie Ecclestone uvádí, že o zavedení dvojnásobných bodů v posledním závodě usiluje proto, aby pomohl Ferrari.
Nejstarší stáj Formule 1 na roštu nevyhrála šampionát od roku 2007, což bylo jedním z důvodů, proč Ecclestone usiloval o zavedení této novinky.
V rozhovoru pro City A.M. o prezidentovi Ferrari Lucovi di Montezemolovi uvedl: "Hovořil o tom a já jsem mu řekl: 'Je to úplně jednoduché, proč jsme to zavedli. Došlo k tomu proto, že jste nepodávali dostatečné výkony. Pokud byste dělali to, co máte, pak bychom to [pravidlo] vůbec nepotřebovali.'"
"On řekl: 'Já vím, já vím,'" oznamuje Ecclestone reakci prezidenta Ferrari. Nové pravidlo vstoupí v platnost poprvé v této sezóně a bude se týkat poslední Velké ceny Abú Zabí, kde jezdci dostanou dvojnásobek bodů obvyklých v předchozích závodech.
Pravidlo však vyvolalo vlnu kritiky, nelíbí se ani mistrovi světa Sebastianovi Vettelovi, který jej označil za "absurdní," protože "trestá ty, kteří tvrdě pracují po celou sezónu." Ecclestone na to ale nedbá, v roce 2015 hodlá tuto novinku rozšířit až na poslední tři závody.
Bernie Ecclestone (vlevo) chce novým pravidlem pomoci Lucovi di Montezemolovi a jeho Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.