Pilot Mercedesu Nico Rosberg se ohlíží za testy v Jerezu a pochvaluje si spolehlivost a ujetou vzdálenost. Jízdní styl se podle něj celkově moc nemění, přestože je spousta věcí nových a vozy jsou pomalejší.
Mercedes v Jerezu jel nejvíce ze všech - 1368,3 kmNěmecký tým svou spolehlivostí překonal očekávání: "Rozhodně si myslím, že to je překvapení, ujet tolik kol. U této nové technologie jde o velkou misi a mít takovou spolehlivost tak brzy je skutečně pozitivní věc. Nemáme však ponětí o tom, jak jsme na tom s rychlostí a podobně. Takže jde opravdu o rané období," říká Rosberg.
"Očekávali jsme, že v Jerezu prožijeme několik těžkých dní, a skutečně to tak pro nás začalo. Tým ale odvedl dobrou práci, aby to otočil, a opravdu jsme získali spoustu kilometrů a kol, takže jsem s tím spokojený.
To byla ta nejdůležitější věc tohoto testu - zkrátka ujet hodně kol, protože kola vám ukážou, kde máte s vozem problém a na které slabiny se musíte zaměřit. Ujetím všech těchto kol jsme se opravdu teď naučili spoustu věcí, což je dobré," pokračuje pilot Mercedesu.
Jízdní styl je podobný, vozy jsou žel pomalejší"Z jízdního pohledu to je všechno celkem podobné. Je trochu škoda, že jsou vozy pomalejší, samozřejmě my bychom raději jezdili rychleji, takže to není úplně příjemné. Kromě toho představuje velkou změnu motor - nízké otáčky, zvuk, převodové poměry, které používáte, a to všechno kolem.
Pak už je to jen o tom, nakolik potřebujete využívat mozek, abyste pochopili veškerou tu technologii, šetření paliva, ERS a jak jej využívat. Bude to celkem složité," uvádí syn bývalého jezdce F1 - Kekeho Rosberga.
Mercedes byl v Jerezu nejspolehlivějším týmem i výrobcem motorů (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Auto půjčil v pátek HamiltonoviNico by zvládl v Jerezu ještě větší vzdálenost, na půl dne v pátek však svůj vůz přenechal Hamiltonovi, jenž v úterý kvůli technickým problémům ujel jen 18 kol: "Vždy bych chtěl jezdit celý den, ale u týmu to tak bylo vždy, že jsme to museli zkoušet vyvážit, aby každý pilot dostal stejnou příležitost ujet podobný počet kol a podobné věci.
"Já to znám, protože jsem měl stejný problém s Michaelem, kdy se moje auto celou dobu kazilo, zatímco on zvládal zajíždět spoustu kol. A on vyskočil a nechal mě taky ujet několik kol. To je v našem týmu normální," dodává Rosberg.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.