Pilot Mercedesu Nico Rosberg se ohlíží za testy v Jerezu a pochvaluje si spolehlivost a ujetou vzdálenost. Jízdní styl se podle něj celkově moc nemění, přestože je spousta věcí nových a vozy jsou pomalejší.
Mercedes v Jerezu jel nejvíce ze všech - 1368,3 kmNěmecký tým svou spolehlivostí překonal očekávání: "Rozhodně si myslím, že to je překvapení, ujet tolik kol. U této nové technologie jde o velkou misi a mít takovou spolehlivost tak brzy je skutečně pozitivní věc. Nemáme však ponětí o tom, jak jsme na tom s rychlostí a podobně. Takže jde opravdu o rané období," říká Rosberg.
"Očekávali jsme, že v Jerezu prožijeme několik těžkých dní, a skutečně to tak pro nás začalo. Tým ale odvedl dobrou práci, aby to otočil, a opravdu jsme získali spoustu kilometrů a kol, takže jsem s tím spokojený.
To byla ta nejdůležitější věc tohoto testu - zkrátka ujet hodně kol, protože kola vám ukážou, kde máte s vozem problém a na které slabiny se musíte zaměřit. Ujetím všech těchto kol jsme se opravdu teď naučili spoustu věcí, což je dobré," pokračuje pilot Mercedesu.
Jízdní styl je podobný, vozy jsou žel pomalejší"Z jízdního pohledu to je všechno celkem podobné. Je trochu škoda, že jsou vozy pomalejší, samozřejmě my bychom raději jezdili rychleji, takže to není úplně příjemné. Kromě toho představuje velkou změnu motor - nízké otáčky, zvuk, převodové poměry, které používáte, a to všechno kolem.
Pak už je to jen o tom, nakolik potřebujete využívat mozek, abyste pochopili veškerou tu technologii, šetření paliva, ERS a jak jej využívat. Bude to celkem složité," uvádí syn bývalého jezdce F1 - Kekeho Rosberga.
Mercedes byl v Jerezu nejspolehlivějším týmem i výrobcem motorů (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Auto půjčil v pátek HamiltonoviNico by zvládl v Jerezu ještě větší vzdálenost, na půl dne v pátek však svůj vůz přenechal Hamiltonovi, jenž v úterý kvůli technickým problémům ujel jen 18 kol: "Vždy bych chtěl jezdit celý den, ale u týmu to tak bylo vždy, že jsme to museli zkoušet vyvážit, aby každý pilot dostal stejnou příležitost ujet podobný počet kol a podobné věci.
"Já to znám, protože jsem měl stejný problém s Michaelem, kdy se moje auto celou dobu kazilo, zatímco on zvládal zajíždět spoustu kol. A on vyskočil a nechal mě taky ujet několik kol. To je v našem týmu normální," dodává Rosberg.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.