Pilot Mercedesu Nico Rosberg se ohlíží za testy v Jerezu a pochvaluje si spolehlivost a ujetou vzdálenost. Jízdní styl se podle něj celkově moc nemění, přestože je spousta věcí nových a vozy jsou pomalejší.
Mercedes v Jerezu jel nejvíce ze všech - 1368,3 kmNěmecký tým svou spolehlivostí překonal očekávání: "Rozhodně si myslím, že to je překvapení, ujet tolik kol. U této nové technologie jde o velkou misi a mít takovou spolehlivost tak brzy je skutečně pozitivní věc. Nemáme však ponětí o tom, jak jsme na tom s rychlostí a podobně. Takže jde opravdu o rané období," říká Rosberg.
"Očekávali jsme, že v Jerezu prožijeme několik těžkých dní, a skutečně to tak pro nás začalo. Tým ale odvedl dobrou práci, aby to otočil, a opravdu jsme získali spoustu kilometrů a kol, takže jsem s tím spokojený.
To byla ta nejdůležitější věc tohoto testu - zkrátka ujet hodně kol, protože kola vám ukážou, kde máte s vozem problém a na které slabiny se musíte zaměřit. Ujetím všech těchto kol jsme se opravdu teď naučili spoustu věcí, což je dobré," pokračuje pilot Mercedesu.
Jízdní styl je podobný, vozy jsou žel pomalejší"Z jízdního pohledu to je všechno celkem podobné. Je trochu škoda, že jsou vozy pomalejší, samozřejmě my bychom raději jezdili rychleji, takže to není úplně příjemné. Kromě toho představuje velkou změnu motor - nízké otáčky, zvuk, převodové poměry, které používáte, a to všechno kolem.
Pak už je to jen o tom, nakolik potřebujete využívat mozek, abyste pochopili veškerou tu technologii, šetření paliva, ERS a jak jej využívat. Bude to celkem složité," uvádí syn bývalého jezdce F1 - Kekeho Rosberga.
Mercedes byl v Jerezu nejspolehlivějším týmem i výrobcem motorů (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Auto půjčil v pátek HamiltonoviNico by zvládl v Jerezu ještě větší vzdálenost, na půl dne v pátek však svůj vůz přenechal Hamiltonovi, jenž v úterý kvůli technickým problémům ujel jen 18 kol: "Vždy bych chtěl jezdit celý den, ale u týmu to tak bylo vždy, že jsme to museli zkoušet vyvážit, aby každý pilot dostal stejnou příležitost ujet podobný počet kol a podobné věci.
"Já to znám, protože jsem měl stejný problém s Michaelem, kdy se moje auto celou dobu kazilo, zatímco on zvládal zajíždět spoustu kol. A on vyskočil a nechal mě taky ujet několik kol. To je v našem týmu normální," dodává Rosberg.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.