Bernie Ecclestone po prvních letošních dnech testů Formule 1 s turbomotory motory tvrdě kritizuje velké technické změny a opuštění atmosférických osmiválců.
"Celá věc s novými motory je naprosto absurdní. Lidé chtějí hluk, něco zvláštního, o čem je F1 - a nyní máme tiché motory a trať zeje prázdnotou," kritizuje Ecclestone nové pohonné jednotky, jejichž nasazení navíc významně zasáhlo do rozpočtů týmů v ekonomicky náročné době.
"Podívejte se na posledních několik dní. Říkal jsem, že to tak dopadne - totální fraška. Oni na nových motorech trvali. Jestli chtějí takto závodit, pak by měli jít do Le Mans," pokračuje naštvaně Brit, který Formuli 1 finančně ovládá.
Nelíbí se mu ani "ekologické" argumenty - vyzdvihování vyšší efektivity a nižší spotřeby nových motorů. "Hovoří o šetření paliva. K tomu ale nepotřebují tyhle nové motory. Měli by používat menší motorhomy. Pak by nepotřebovali jezdit po Evropě s tolika kamióny.
Mercedes s sebou vozí 23 kamionů. Pokud by chtěli opravdu ušetřit palivo, měli by s tím přestat," dodává pro Sporsmail Ecclestone, který se bojí o odliv fanoušků a pokles svých zisků v nové turboéře Formule 1.
Nový V6 turbomotor Renaultu (foto: Renault Sport F1)
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.