Podle technického ředitele Ferrari Jamese Allisona jsou mezi různými řešeními nosů letošních vozů Formule 1 ve výkonnosti jen drobné rozdíly.
"Pokud se rozhlédnete po boxové uličce, každé auto má jiný nos. A žádná auta si nejsou moc podobná. Důvodem je to, že pravidla pro nosy poskytují celkem velkou geometrickou svobodu, takže se ji snažíte prozkoumat," vysvětluje Allison.
"Důvodem, proč nemáme jediné řešení, je to, že vlastně nejde o citlivou oblast, takže existují spousty řešení, které fungují. Přišel jsem předtím z jiného týmu [z Lotusu] a ten má velmi agresivní řešení, pracoval jsem tam na něm, a my [Ferrari] máme další řešení," odhaluje technický ředitel stáje z Maranella, kde nastoupil od 29. července 2013.
"Ale opravdu v tom toho moc není. Jde o věci, které jsou zkrátka dobré pro rozhovory, protože jsou hned v přední části vozu," shrnuje debatu o nosech. Připouští ale, že nová pravidla je připravila o velkou část přítlaku.
"Pokud byste si chtěli udělat rychlou představu, podívejte se na velikost zadních křídel. Máme zadní křídla, která jsou víceméně taková, jaká jsme používali v Kanadě. To zhruba vypovídá o tom, jak jsou na tom vozy s přítlakem. A navíc nemáte výfukovou podlahu jako minulý rok," pokračuje Allison.
Záď nového Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj se však týmy v této oblasti rychle zlepšují. "Pravidla jsou zároveň novými pravidly a nová pravidla nabízejí nové příležitosti. Tempo nalézání přítlaku je celkem rychlé. Nikdy nevíte, kdy zvolní, momentálně to však není na dohled."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.