Podle technického ředitele Ferrari Jamese Allisona jsou mezi různými řešeními nosů letošních vozů Formule 1 ve výkonnosti jen drobné rozdíly.
"Pokud se rozhlédnete po boxové uličce, každé auto má jiný nos. A žádná auta si nejsou moc podobná. Důvodem je to, že pravidla pro nosy poskytují celkem velkou geometrickou svobodu, takže se ji snažíte prozkoumat," vysvětluje Allison.
"Důvodem, proč nemáme jediné řešení, je to, že vlastně nejde o citlivou oblast, takže existují spousty řešení, které fungují. Přišel jsem předtím z jiného týmu [z Lotusu] a ten má velmi agresivní řešení, pracoval jsem tam na něm, a my [Ferrari] máme další řešení," odhaluje technický ředitel stáje z Maranella, kde nastoupil od 29. července 2013.
"Ale opravdu v tom toho moc není. Jde o věci, které jsou zkrátka dobré pro rozhovory, protože jsou hned v přední části vozu," shrnuje debatu o nosech. Připouští ale, že nová pravidla je připravila o velkou část přítlaku.
"Pokud byste si chtěli udělat rychlou představu, podívejte se na velikost zadních křídel. Máme zadní křídla, která jsou víceméně taková, jaká jsme používali v Kanadě. To zhruba vypovídá o tom, jak jsou na tom vozy s přítlakem. A navíc nemáte výfukovou podlahu jako minulý rok," pokračuje Allison.
Záď nového Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj se však týmy v této oblasti rychle zlepšují. "Pravidla jsou zároveň novými pravidly a nová pravidla nabízejí nové příležitosti. Tempo nalézání přítlaku je celkem rychlé. Nikdy nevíte, kdy zvolní, momentálně to však není na dohled."
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.