Allison: Přítlak se rychle zvyšuje, mezi nosy jsou ve výkonnosti jen drobné rozdíly

Räikkönen, Kimi
Räikkönen, Kimi, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 30. ledna 2014 06:35
Sdílej:

Podle technického ředitele Ferrari Jamese Allisona jsou mezi různými řešeními nosů letošních vozů Formule 1 ve výkonnosti jen drobné rozdíly.

"Pokud se rozhlédnete po boxové uličce, každé auto má jiný nos. A žádná auta si nejsou moc podobná. Důvodem je to, že pravidla pro nosy poskytují celkem velkou geometrickou svobodu, takže se ji snažíte prozkoumat," vysvětluje Allison.

"Důvodem, proč nemáme jediné řešení, je to, že vlastně nejde o citlivou oblast, takže existují spousty řešení, které fungují. Přišel jsem předtím z jiného týmu [z Lotusu] a ten má velmi agresivní řešení, pracoval jsem tam na něm, a my [Ferrari] máme další řešení," odhaluje technický ředitel stáje z Maranella, kde nastoupil od 29. července 2013.

"Ale opravdu v tom toho moc není. Jde o věci, které jsou zkrátka dobré pro rozhovory, protože jsou hned v přední části vozu," shrnuje debatu o nosech. Připouští ale, že nová pravidla je připravila o velkou část přítlaku.

"Pokud byste si chtěli udělat rychlou představu, podívejte se na velikost zadních křídel. Máme zadní křídla, která jsou víceméně taková, jaká jsme používali v Kanadě. To zhruba vypovídá o tom, jak jsou na tom vozy s přítlakem. A navíc nemáte výfukovou podlahu jako minulý rok," pokračuje Allison.

Záď nového Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)

Podle něj se však týmy v této oblasti rychle zlepšují. "Pravidla jsou zároveň novými pravidly a nová pravidla nabízejí nové příležitosti. Tempo nalézání přítlaku je celkem rychlé. Nikdy nevíte, kdy zvolní, momentálně to však není na dohled."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.