Dnes v Jerezu všichni řeší inovativní řešení zadního zavěšení McLarenu. Ve svém článku pro Autosport se na něj zaměřil také Gary Anderson.
"Tým přidal na každou stranu zadního zavěšení rozměrné aerodynamicky tvarované plochy. Ty mají za cíl vytvářet větší přítlak na zadní nápravě a zároveň redukovat odpor.
Tyto plochy musí být součástí zadního zavěšení. V této oblasti je jen velmi malý prostor mezi tím, aby bylo řešení prohlášeno za neodpovídající pravidlům (bylo by nezávislé) a aby bylo v souladu s pravidly (je součástí zavěšení).
Jsem si jistý, že si to McLaren dobře ohlídal. I podle mě jejich řešení, pokud jde o provedení i umístění, odpovídá pravidlům. Tyto plochy fungují tak, že blokují vzduch, který vychází ze zadní části zužující se karoserie, aby se nedostal k difuzoru.
Za nimi vzniká oblast vzduchu s nízkým tlakem. Díky tomu se zvyšuje rychlost proudění vzduchu, který jde pod autem. To vytváří větší přítlak od podlahy. Dříve tuto funkci plnila křidélka (tzv. beam wing). Pravidla pro rok 2014 je však zakázala, a tak se týmy snaží najít způsob, jak jejich ztrátu nahradit.
Je řešení McLarenu obdobným trhákem, jako byly dvojité difuzory v roce 2009?
Zajímavostí tohoto řešení je, že když je auto nastaveno na vyšší světlou výšku [na zadní nápravě], tak se prostor mezi vrcholem difuzoru a touto plochou téměř uzavře, což znamená, že pracuje i od velmi nízkých rychlostí. Při vyšší rychlosti auto v zadní části klesne (vlivem vyššího přítlaku), což znamená, že se mezera více otevře a dojde tak ke snížení odporu.
Řešení McLarenu je tedy velmi chytré, protože jim dává vyšší přítlak při brždění a při malých rychlostech, při vysokých rychlostech naopak redukuje odpor. Může to být tajná zbraň McLarenu, pokud jim bude fungovat, protože nejde o něco, co by šlo okopírovat za 5 minut. Funkčnost tohoto řešení je navíc závislá na spoustě dalších designových parametrů zadní části."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.