Dnes v Jerezu všichni řeší inovativní řešení zadního zavěšení McLarenu. Ve svém článku pro Autosport se na něj zaměřil také Gary Anderson.
"Tým přidal na každou stranu zadního zavěšení rozměrné aerodynamicky tvarované plochy. Ty mají za cíl vytvářet větší přítlak na zadní nápravě a zároveň redukovat odpor.
Tyto plochy musí být součástí zadního zavěšení. V této oblasti je jen velmi malý prostor mezi tím, aby bylo řešení prohlášeno za neodpovídající pravidlům (bylo by nezávislé) a aby bylo v souladu s pravidly (je součástí zavěšení).
Jsem si jistý, že si to McLaren dobře ohlídal. I podle mě jejich řešení, pokud jde o provedení i umístění, odpovídá pravidlům. Tyto plochy fungují tak, že blokují vzduch, který vychází ze zadní části zužující se karoserie, aby se nedostal k difuzoru.
Za nimi vzniká oblast vzduchu s nízkým tlakem. Díky tomu se zvyšuje rychlost proudění vzduchu, který jde pod autem. To vytváří větší přítlak od podlahy. Dříve tuto funkci plnila křidélka (tzv. beam wing). Pravidla pro rok 2014 je však zakázala, a tak se týmy snaží najít způsob, jak jejich ztrátu nahradit.
Je řešení McLarenu obdobným trhákem, jako byly dvojité difuzory v roce 2009?
Zajímavostí tohoto řešení je, že když je auto nastaveno na vyšší světlou výšku [na zadní nápravě], tak se prostor mezi vrcholem difuzoru a touto plochou téměř uzavře, což znamená, že pracuje i od velmi nízkých rychlostí. Při vyšší rychlosti auto v zadní části klesne (vlivem vyššího přítlaku), což znamená, že se mezera více otevře a dojde tak ke snížení odporu.
Řešení McLarenu je tedy velmi chytré, protože jim dává vyšší přítlak při brždění a při malých rychlostech, při vysokých rychlostech naopak redukuje odpor. Může to být tajná zbraň McLarenu, pokud jim bude fungovat, protože nejde o něco, co by šlo okopírovat za 5 minut. Funkčnost tohoto řešení je navíc závislá na spoustě dalších designových parametrů zadní části."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.