Dnes v Jerezu všichni řeší inovativní řešení zadního zavěšení McLarenu. Ve svém článku pro Autosport se na něj zaměřil také Gary Anderson.
"Tým přidal na každou stranu zadního zavěšení rozměrné aerodynamicky tvarované plochy. Ty mají za cíl vytvářet větší přítlak na zadní nápravě a zároveň redukovat odpor.
Tyto plochy musí být součástí zadního zavěšení. V této oblasti je jen velmi malý prostor mezi tím, aby bylo řešení prohlášeno za neodpovídající pravidlům (bylo by nezávislé) a aby bylo v souladu s pravidly (je součástí zavěšení).
Jsem si jistý, že si to McLaren dobře ohlídal. I podle mě jejich řešení, pokud jde o provedení i umístění, odpovídá pravidlům. Tyto plochy fungují tak, že blokují vzduch, který vychází ze zadní části zužující se karoserie, aby se nedostal k difuzoru.
Za nimi vzniká oblast vzduchu s nízkým tlakem. Díky tomu se zvyšuje rychlost proudění vzduchu, který jde pod autem. To vytváří větší přítlak od podlahy. Dříve tuto funkci plnila křidélka (tzv. beam wing). Pravidla pro rok 2014 je však zakázala, a tak se týmy snaží najít způsob, jak jejich ztrátu nahradit.
Je řešení McLarenu obdobným trhákem, jako byly dvojité difuzory v roce 2009?
Zajímavostí tohoto řešení je, že když je auto nastaveno na vyšší světlou výšku [na zadní nápravě], tak se prostor mezi vrcholem difuzoru a touto plochou téměř uzavře, což znamená, že pracuje i od velmi nízkých rychlostí. Při vyšší rychlosti auto v zadní části klesne (vlivem vyššího přítlaku), což znamená, že se mezera více otevře a dojde tak ke snížení odporu.
Řešení McLarenu je tedy velmi chytré, protože jim dává vyšší přítlak při brždění a při malých rychlostech, při vysokých rychlostech naopak redukuje odpor. Může to být tajná zbraň McLarenu, pokud jim bude fungovat, protože nejde o něco, co by šlo okopírovat za 5 minut. Funkčnost tohoto řešení je navíc závislá na spoustě dalších designových parametrů zadní části."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.