Marussia oznámila, že kvůli technickému problému se svým novým vozem v Jerezu dnes testovat nebudou.
Ruská stáj ve Španělsku s ostatními 9 týmy nechybí, k prvnímu předsezónnímu testu tak nedorazil pouze Lotus. Včera večer ale oznámila, že s novým vozem na dráhu nevyjede.
"Testovací debut MR03 se odkládá, dokud nevyřešíme drobný, ale frustrující technický problém. Cílem je to udělat co nejdříve a poslat vůz na dráhu. Všichni jsme zde v Jerezu nachystaní a čekáme na něj," uvedla Marussia na Twitteru.
The #MR03's testing debut is subject to a delay while we resolve a small but frustrating technical issue
— Marussia F1 Team (@Marussia_F1Team) January 27, 2014
Její nový monopost bude letos pohánět turbomotor Ferrari, zatímco loni využívali Cosworth. Stáj v sezóně 2013 skončila na 10. místě před Caterhamem. Do nové sezóny jde poprvé se stejnými piloty: s Julesem Bianchim a Maxem Chiltonem.
Aktualizace (11:15 hod)Nové auto Marussie již míří do Jerezu a ve čtvtek by se mělo objevit na dráze.
Very pleased to report that the #MR03 is now on its way to #Jerez. Well done Team for resolving the issue. Our garage awaits you!
— Marussia F1 Team (@Marussia_F1Team) January 28, 2014
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.