Majitel stáje Lotus, společnost Genii Capital, prodal podíl v týmu F1 ruské společnosti Yota Devices. Informaci potvrdil Autosport.
Již při představení auta se na něm objevila loga YotaPhone. Podle dostupných informací měli Rusové od Genii získat kolem 10 % týmu Lotus, avšak tyto informace odmítl kdokoliv komentovat. Tým, který se v průběhu zimy zmítal na ve finančních turbolencích, příliv kapitálu jenom uvítá.
"Nejedná se o sponzoring, ale koupili jsme část týmu," zní slova tiskového mluvčího Yota Devices. "Zároveň je velmi důležité, že tento obchod neuzavřela naše společnosti, ale naši vlastníci." Yota doufá, že se jí technologie používané v F1 podaří uplatnit i v IT branži.
Yota Devices propaguje ve Formuli 1 svoji telekomunikační značku, YotaPhones. "Cíl je zřejmý, Formule 1 používá velmi inovativní technologie. Chceme zjistit, co je možné si z F1 'vypůjčit' pro IT průmysl."
Logo YotaPhones je na bočnicích předního křídla
Genii bývalo 100 % vlastníkem týmu Lotus, zkraje loňského roku však prodalo 2 % Andrewe Ruhanovi. Ruhan teď v týmu vykonává aktivní roli, spolu s Lopézem se podílí na řízení stáje.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.