Christian Horner hovoří o tom, co ho pohání vpřed, o ztrátě hlavního aerodynamika Petera Prodromoua i o nových vozech.
"S motivací rozhodně nemám nikdy problém, je to něco, co ve mně hoří. Myslím, že vyhrávání se stává závislostí. Je to strach ze selhání, který nás všechny u Red Bullu pohání. Formule 1 je tak soutěživým byznysem, že si nemůžete dovolit jedinou chybu," říká Horner pro britský The Guardian.
Stále jsem relativně mladý a stále toho lze hodně dosáhnout. Adrian [Newey] je obrovskou inspirací. Stále je hladový a motivovaný, tak jako vždycky býval, i když mu je přes padesát, takže si myslím, že ta vnitřní touha je něco, co ve vás buď je, nebo není.
Taky mám velké štěstí na to, že můžu spolupracovat s velmi odhodlanou a talentovanou skupinou inženýrů a designérů a dalšími lidmi. Mou práci je zajistit, aby byli poháněni a naplnili svůj potenciál.
Nevidím svou roli v tom, že bych musel všem říkat, jak mají dělat svou práci. Důležité je jim dát pocit, že mají moc, zajistit, aby se cítili ve svém okolí dobře a měli jasné cíle," pokračuje Horner, který nikdy neplánuje moc dlouho dopředu. "Dlouhodobě v F1 znamená zhruba měsíc," tvrdí.
Christian Horner: "Adrian Newey je obrovsoku inspirací" (foto: Red Bull Racing)
Co říká na ztrátu svého hlavního aerodynamika - Petera Prodromoua, jenž zamíří k McLarenu? "Musíme se teprve rozhodnout, jak naložíme s Peterovou prací, máme však 12 měsíců na přemýšlení, než odejde. Plně se soustředí na současné auto."
Nový Red Bull RB10, který představí zítra v Jerezu, bude podle Hornera jiným vozem: "Auto se bude celkem lišit. Esteticky kvůli novým pravidlům vypadají některé nosy dost škaredě. Myslím si však, že to, co se skrývá pod kapotou, bude fascinujícím hlediskem. Systémy pro rekuperaci energie a turba atd. jsou absolutně uměleckými kousky.
Je to smutné pozorovat konec V8. Bude to zajímavé poslouchat V6. Doufám, že významná část DNA Formule 1 nebyla ztracena ve zvuku, který je pro F1 unikátní. Nemyslím si, že k tomu dojde.
Problémem v počátečních závodech a klíčovým faktorem letošního šampionátu bude spolehlivost. U těchto motorů jde o velmi nevyspělou technologii. Přístup k závodům bude velmi odlišný. Půjde o taktickou událost, jak využijete své omezené množství paliva, jaká bude vaše strategie, jak zoptimalizujete svůj motor od startu do cíle. Bude to fascinující."
Christian Horner (vlevo) po vítězství Sebastiana Vettela v posledním závodě loňské sezóny(foto: Red Bull Racing)
"Nejvíce si stěžuji na břemeno nákladů nových pravidel. Jde o významné částky a nepřišlo to v nejlepší dobu. Týmy se momentálně komerčně trápí a nové, komplexní motory jsou břemenem. Myslím, že F1 je v těžké pozici.
Týmy se sotva dohodnou na dnu v týdnu. Proto by nebylo správné, kdyby vedení sportu bylo na nich. Proto potřebujeme pevné vedení od Bernieho a FIA, aby chránili v mnoha ohledech týmy před sebou samými," dodává Horner.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.