Christian Horner hovoří o tom, co ho pohání vpřed, o ztrátě hlavního aerodynamika Petera Prodromoua i o nových vozech.
"S motivací rozhodně nemám nikdy problém, je to něco, co ve mně hoří. Myslím, že vyhrávání se stává závislostí. Je to strach ze selhání, který nás všechny u Red Bullu pohání. Formule 1 je tak soutěživým byznysem, že si nemůžete dovolit jedinou chybu," říká Horner pro britský The Guardian.
Stále jsem relativně mladý a stále toho lze hodně dosáhnout. Adrian [Newey] je obrovskou inspirací. Stále je hladový a motivovaný, tak jako vždycky býval, i když mu je přes padesát, takže si myslím, že ta vnitřní touha je něco, co ve vás buď je, nebo není.
Taky mám velké štěstí na to, že můžu spolupracovat s velmi odhodlanou a talentovanou skupinou inženýrů a designérů a dalšími lidmi. Mou práci je zajistit, aby byli poháněni a naplnili svůj potenciál.
Nevidím svou roli v tom, že bych musel všem říkat, jak mají dělat svou práci. Důležité je jim dát pocit, že mají moc, zajistit, aby se cítili ve svém okolí dobře a měli jasné cíle," pokračuje Horner, který nikdy neplánuje moc dlouho dopředu. "Dlouhodobě v F1 znamená zhruba měsíc," tvrdí.
Christian Horner: "Adrian Newey je obrovsoku inspirací" (foto: Red Bull Racing)
Co říká na ztrátu svého hlavního aerodynamika - Petera Prodromoua, jenž zamíří k McLarenu? "Musíme se teprve rozhodnout, jak naložíme s Peterovou prací, máme však 12 měsíců na přemýšlení, než odejde. Plně se soustředí na současné auto."
Nový Red Bull RB10, který představí zítra v Jerezu, bude podle Hornera jiným vozem: "Auto se bude celkem lišit. Esteticky kvůli novým pravidlům vypadají některé nosy dost škaredě. Myslím si však, že to, co se skrývá pod kapotou, bude fascinujícím hlediskem. Systémy pro rekuperaci energie a turba atd. jsou absolutně uměleckými kousky.
Je to smutné pozorovat konec V8. Bude to zajímavé poslouchat V6. Doufám, že významná část DNA Formule 1 nebyla ztracena ve zvuku, který je pro F1 unikátní. Nemyslím si, že k tomu dojde.
Problémem v počátečních závodech a klíčovým faktorem letošního šampionátu bude spolehlivost. U těchto motorů jde o velmi nevyspělou technologii. Přístup k závodům bude velmi odlišný. Půjde o taktickou událost, jak využijete své omezené množství paliva, jaká bude vaše strategie, jak zoptimalizujete svůj motor od startu do cíle. Bude to fascinující."
Christian Horner (vlevo) po vítězství Sebastiana Vettela v posledním závodě loňské sezóny(foto: Red Bull Racing)
"Nejvíce si stěžuji na břemeno nákladů nových pravidel. Jde o významné částky a nepřišlo to v nejlepší dobu. Týmy se momentálně komerčně trápí a nové, komplexní motory jsou břemenem. Myslím, že F1 je v těžké pozici.
Týmy se sotva dohodnou na dnu v týdnu. Proto by nebylo správné, kdyby vedení sportu bylo na nich. Proto potřebujeme pevné vedení od Bernieho a FIA, aby chránili v mnoha ohledech týmy před sebou samými," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.