Ferrari dnes představilo nový vůz, se kterým se oba jeho piloti budou snažit pro rudé barvy získat znovu titul. Kimi Räikkönen i Fernando Alonso si uvědomují, že budou bojovat i proti sobě, avšak hodlají prý respektovat přání a priority týmu.
Kimi Räikkönen uvedl, že zatím nelze hodnotit, jak se bude vyvíjet vztah s jeho novým týmovým kolegou, Fernandem Alonsem. Oba mají stejný cíl: zisk mistrovského titulu. Na otázku, zda by jeden druhého pustili před sebe, pokud by byl ten za ním rychlejší, odpověděl Räikkönen:
"Nemá cenu to rozebírat nyní. Každá situace je jiná a oba víme, co musíme udělat. Jak jsme již dříve řekli, budeme proti sobě závodit jako každý rok - nezáleží na tom, kdo je váš týmový kolega. Respekujeme se a snažíme se být v pořadí výš, ale víme, co očekává tým a až čas ukáže, jak to dopadne," popisuje Räikkönen.
"Hodně se mluví o problémech a podobných věcech, ale uvnitř týmu máme dobrý pocit. Musíme počkat, jak se to vyvine a doufejme, že dovezeme oba tituly zpět do Ferrari," uvedl po prezentaci nového vozu F14 T Fin.
Také Alonso očekává, že oba v případě nutnosti obětují osobní cíle ve prospěch týmu. "Budeme následovat priority Ferrari a uděláme co bude v našich silách, abychom získali oba tituly a vrátili tak do Maranella předchozí úspěchy. Nejlepší cestou, jak toho dosáhnout, je jet na sto procent v každém závodě a zkusit dovést tolik bodů, kolik bude možné. Aby se to podařilo, musíme pracovat v harmonii a následovat priority týmu a jeho příkazy," komentoval situaci Alonso.
Dvaatřicetiletý Španěl doufá, že budou mít vůz schopný bojovat v čele. "Musíme být optimisté. Není důvod k pesimismu. Časy se teď mění čekají nás velké změny pravidel. Myslím, že jsme na to dobře připraveni. Tým na novém voze pracoval dlouho a máme osobnosti, techniku i zázemí, abychom mohli bojovat v nové F1. Jsme ve Ferrari, jsme v týmu, který soutěží, aby vyhrával. Být druhý se rovná katastrofě, protože každý očekává mnoho a ta očekávání a motivace mi dodává další optimismus. Jsem si jistý, že všichni udělají maximum, aby šlo vše správně. Jsme tým a musíme ukázat výsledky," nechal se slyšet Alonso.
Nový vůz F14 T má jiné řešení nosu než jsme mohli vidět u zatím představených aut a ačkoliv je vkus osobní záležitostí, podle prvotních reakcí se zdá, že by cenu "krasavce roku" zřejmě nevyhrál. Oba jezdci si tím však nelámou hlavu.
"Já jsem spokojen. Estetika není důležitá. Až do startu první velké ceny nevíme, jestli je to správně či špatně. Pokud to auto vypadá takto, protože designéři došli k tomu, že je to tak lepší, jsem spokojen," hodnotí Alonso. Stejný názor má i Räikkönen. "Pro nás není hlavní, jak auto vypadá. Důležité je to, jestli je rychlé, nebo ne," upozorňuje Fin.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.