Ferrari dnes představilo nový vůz, se kterým se oba jeho piloti budou snažit pro rudé barvy získat znovu titul. Kimi Räikkönen i Fernando Alonso si uvědomují, že budou bojovat i proti sobě, avšak hodlají prý respektovat přání a priority týmu.
Kimi Räikkönen uvedl, že zatím nelze hodnotit, jak se bude vyvíjet vztah s jeho novým týmovým kolegou, Fernandem Alonsem. Oba mají stejný cíl: zisk mistrovského titulu. Na otázku, zda by jeden druhého pustili před sebe, pokud by byl ten za ním rychlejší, odpověděl Räikkönen:
"Nemá cenu to rozebírat nyní. Každá situace je jiná a oba víme, co musíme udělat. Jak jsme již dříve řekli, budeme proti sobě závodit jako každý rok - nezáleží na tom, kdo je váš týmový kolega. Respekujeme se a snažíme se být v pořadí výš, ale víme, co očekává tým a až čas ukáže, jak to dopadne," popisuje Räikkönen.
"Hodně se mluví o problémech a podobných věcech, ale uvnitř týmu máme dobrý pocit. Musíme počkat, jak se to vyvine a doufejme, že dovezeme oba tituly zpět do Ferrari," uvedl po prezentaci nového vozu F14 T Fin.
Také Alonso očekává, že oba v případě nutnosti obětují osobní cíle ve prospěch týmu. "Budeme následovat priority Ferrari a uděláme co bude v našich silách, abychom získali oba tituly a vrátili tak do Maranella předchozí úspěchy. Nejlepší cestou, jak toho dosáhnout, je jet na sto procent v každém závodě a zkusit dovést tolik bodů, kolik bude možné. Aby se to podařilo, musíme pracovat v harmonii a následovat priority týmu a jeho příkazy," komentoval situaci Alonso.
Dvaatřicetiletý Španěl doufá, že budou mít vůz schopný bojovat v čele. "Musíme být optimisté. Není důvod k pesimismu. Časy se teď mění čekají nás velké změny pravidel. Myslím, že jsme na to dobře připraveni. Tým na novém voze pracoval dlouho a máme osobnosti, techniku i zázemí, abychom mohli bojovat v nové F1. Jsme ve Ferrari, jsme v týmu, který soutěží, aby vyhrával. Být druhý se rovná katastrofě, protože každý očekává mnoho a ta očekávání a motivace mi dodává další optimismus. Jsem si jistý, že všichni udělají maximum, aby šlo vše správně. Jsme tým a musíme ukázat výsledky," nechal se slyšet Alonso.
Nový vůz F14 T má jiné řešení nosu než jsme mohli vidět u zatím představených aut a ačkoliv je vkus osobní záležitostí, podle prvotních reakcí se zdá, že by cenu "krasavce roku" zřejmě nevyhrál. Oba jezdci si tím však nelámou hlavu.
"Já jsem spokojen. Estetika není důležitá. Až do startu první velké ceny nevíme, jestli je to správně či špatně. Pokud to auto vypadá takto, protože designéři došli k tomu, že je to tak lepší, jsem spokojen," hodnotí Alonso. Stejný názor má i Räikkönen. "Pro nás není hlavní, jak auto vypadá. Důležité je to, jestli je rychlé, nebo ne," upozorňuje Fin.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.