Nové V6 trubo motory a vozy pro nadcházející sezónu Formule 1 dnes poprvé vyrazily na trať. Tři týmy využily možnosti fimových dní a piloti ujeli první kilometry v nových autech.
Ačkoliv jednotlivé týmy teprve postupně začínají odhalovat nová auta pro nadcházející sezónu a do prvních testů v Jerezu ještě chybí pár dní, dnes již tři týmy otestovaly nové vozy na trati.
Testování je sice zakázáno, avšak pravidla povolují tzv. filmové dny, které mohou týmy dvakrát v roce využít a během kterých mohou na prototypech pneumatik ujet 100km.
Za Mercedes na okruhu v Silverstone ujel 40km ve voze W05 Nico Rosberg. Němec vyrazil před půl třetí a do garáže zajel v půl páté tamního času. Panovalo prý chladné počasí, ale trať byla suchá.
"Skvělý pocit. Zrovna jsem poprvé řídil nový vůz stříbrných šípů. Vypadá rychle, ale ještě nevím, jak moc rychle," pochlubil se Rosberg na Twitteru. Mercedes také potvrdil, že první (a také třetí) den v Jerezu bude za volantem sedět Lewis Hamilton.
První kilometry na Silverstone již dříve ujel také Nico Hülkenberg znovu oblékající barvy Force Indie, který měl možnost vyzkoušet si nový vůz VJM07.
Nový šestiválcový motor také prolomil ticho na italském okruhu Misano, kde si nový vůz Toro Rosso, STR9, vyzkoušeli Daniil Kvjat a Jean-Eric Vergne.
Zvuk nových šestiválců v podání Mercedesu (zdroj: Mercedes AMG F1)
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.