Lotus předvádí agresivní marketing a chce odvrátit pozornost od prezentace McLarenu tím nejlepším způsobem: zveřejněním snímku svého nového vozu.
Přesně ve stejný čas jako McLaren odhalil svůj nový vůz pro sezonu 2014 také Lotus. E22 přichází s rozdílným a velmi osobitým řešením nosu ve srovnání s již představenými verzemi McLarenu, Force Indie a Williamsu. Lotus vyslal fotku nového auta do světa přes Twitter.
Za volantem E22 budou sedět Romain Grosjean a Pastor Maldonado a specifikem jejich vozu bude určitě nos. Přední křídlo je uchyceno na dvou mohutných pilířích, řešení nám trochu připomíná 'mroží' nos Williamsu z kraje roku 2004. Britský tým s tímto řešením však odjel jen několik závodů a poté se vrátil ke konvenčnímu řešení.
Pravá strana dvojité špičky asymetrického nosu je však o něco delší než pravá. Proč? Podle nových pravidel musí být špička nosu z bezpečnostních důvodů mnohem níže než dříve a musí mít menší čelní plochu (z čelního průřezu). Zatímco Force India, McLaren či Williams to řeší "chobotem" a nosem připomínají mravenečníka, Lotus volí jiný přístup.
Dva "kly" nejsou symetrické - ten delší je považovaný za špičku nosu, zatímco ten druhý za ní dle pravidel považován není, protože je o 50 mm kratší (2 nosy vůz mít nesmí). Oba ale fungují jako nárazová struktura i nosník předního křídla, a vzhledem k tomu, že se směrem dozadu zúžují, fungují jako deflektory pro směrování vzduchu.
Čelní plocha je z pohledu aerodynamiky možná o něco větší, ale nachází se v tom nejméně škodlivém místě. Střední část nosu se však nachází nejvýše ze všech dosud představených řešení, může tudy tedy proudit větší množství vzduchu. Uprostřed mezi kly totiž zůstává velký a vysoký prostor - zatímco konkurence má v tomto kritickém prostoru obvykle špičku.
Nos není symetrický, pravá strana je delší (foto: Lotus F1 Team)
Podle zákulisních informací některých dodavatelů by měl mít Lotus velmi chytrý mechanismus pro přenos krouticího momentu z pohonné jednotky do převodovky, který by měl nabízet vyšší výkonnost než u konkurence.
Airbox nad hlavou jezdce je jednoduchý, bez dodatečných vstupů, které jsme viděli třeba u Force Indie. Pod nosem vozu chybí na prezentační fotce deflektory. Auto se zdá v zadní části opticky užší než třeba McLaren MP4-29. V centrální části vzadu nad difuzorem není malé křídelko, které zatím jako jediný představil na úvodních fotografiích Williams.
Podle některých spekulací si vybral Lotus čas představení auta ve stejný okamžik jako McLaren proto, že pár hodin předem bylo oznámeno, že by dosavadní šéf týmu Eric Boulier mohl zamířit právě do Wokingu. Odchod Francouze z týmu byl oficiálně potvrzen.
Na autě se kromě loňských sponzorů objevují loga petrolejářské společnosti z Venezuely, PDVSA. Jde o peníze, které do týmu přišly s příchodem Maldonada. Loga můžeme vidět na krytu motoru a také na zadním křídle. Lukrativní bočnice, které zvláště v horní části hodně zvětšily objem, stále zdobí nápis Genii.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.