Lotus předvádí agresivní marketing a chce odvrátit pozornost od prezentace McLarenu tím nejlepším způsobem: zveřejněním snímku svého nového vozu.
Přesně ve stejný čas jako McLaren odhalil svůj nový vůz pro sezonu 2014 také Lotus. E22 přichází s rozdílným a velmi osobitým řešením nosu ve srovnání s již představenými verzemi McLarenu, Force Indie a Williamsu. Lotus vyslal fotku nového auta do světa přes Twitter.
Za volantem E22 budou sedět Romain Grosjean a Pastor Maldonado a specifikem jejich vozu bude určitě nos. Přední křídlo je uchyceno na dvou mohutných pilířích, řešení nám trochu připomíná 'mroží' nos Williamsu z kraje roku 2004. Britský tým s tímto řešením však odjel jen několik závodů a poté se vrátil ke konvenčnímu řešení.
Pravá strana dvojité špičky asymetrického nosu je však o něco delší než pravá. Proč? Podle nových pravidel musí být špička nosu z bezpečnostních důvodů mnohem níže než dříve a musí mít menší čelní plochu (z čelního průřezu). Zatímco Force India, McLaren či Williams to řeší "chobotem" a nosem připomínají mravenečníka, Lotus volí jiný přístup.
Dva "kly" nejsou symetrické - ten delší je považovaný za špičku nosu, zatímco ten druhý za ní dle pravidel považován není, protože je o 50 mm kratší (2 nosy vůz mít nesmí). Oba ale fungují jako nárazová struktura i nosník předního křídla, a vzhledem k tomu, že se směrem dozadu zúžují, fungují jako deflektory pro směrování vzduchu.
Čelní plocha je z pohledu aerodynamiky možná o něco větší, ale nachází se v tom nejméně škodlivém místě. Střední část nosu se však nachází nejvýše ze všech dosud představených řešení, může tudy tedy proudit větší množství vzduchu. Uprostřed mezi kly totiž zůstává velký a vysoký prostor - zatímco konkurence má v tomto kritickém prostoru obvykle špičku.
Nos není symetrický, pravá strana je delší (foto: Lotus F1 Team)
Podle zákulisních informací některých dodavatelů by měl mít Lotus velmi chytrý mechanismus pro přenos krouticího momentu z pohonné jednotky do převodovky, který by měl nabízet vyšší výkonnost než u konkurence.
Airbox nad hlavou jezdce je jednoduchý, bez dodatečných vstupů, které jsme viděli třeba u Force Indie. Pod nosem vozu chybí na prezentační fotce deflektory. Auto se zdá v zadní části opticky užší než třeba McLaren MP4-29. V centrální části vzadu nad difuzorem není malé křídelko, které zatím jako jediný představil na úvodních fotografiích Williams.
Podle některých spekulací si vybral Lotus čas představení auta ve stejný okamžik jako McLaren proto, že pár hodin předem bylo oznámeno, že by dosavadní šéf týmu Eric Boulier mohl zamířit právě do Wokingu. Odchod Francouze z týmu byl oficiálně potvrzen.
Na autě se kromě loňských sponzorů objevují loga petrolejářské společnosti z Venezuely, PDVSA. Jde o peníze, které do týmu přišly s příchodem Maldonada. Loga můžeme vidět na krytu motoru a také na zadním křídle. Lukrativní bočnice, které zvláště v horní části hodně zvětšily objem, stále zdobí nápis Genii.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.