Lotus předvádí agresivní marketing a chce odvrátit pozornost od prezentace McLarenu tím nejlepším způsobem: zveřejněním snímku svého nového vozu.
Přesně ve stejný čas jako McLaren odhalil svůj nový vůz pro sezonu 2014 také Lotus. E22 přichází s rozdílným a velmi osobitým řešením nosu ve srovnání s již představenými verzemi McLarenu, Force Indie a Williamsu. Lotus vyslal fotku nového auta do světa přes Twitter.
Za volantem E22 budou sedět Romain Grosjean a Pastor Maldonado a specifikem jejich vozu bude určitě nos. Přední křídlo je uchyceno na dvou mohutných pilířích, řešení nám trochu připomíná 'mroží' nos Williamsu z kraje roku 2004. Britský tým s tímto řešením však odjel jen několik závodů a poté se vrátil ke konvenčnímu řešení.
Pravá strana dvojité špičky asymetrického nosu je však o něco delší než pravá. Proč? Podle nových pravidel musí být špička nosu z bezpečnostních důvodů mnohem níže než dříve a musí mít menší čelní plochu (z čelního průřezu). Zatímco Force India, McLaren či Williams to řeší "chobotem" a nosem připomínají mravenečníka, Lotus volí jiný přístup.
Dva "kly" nejsou symetrické - ten delší je považovaný za špičku nosu, zatímco ten druhý za ní dle pravidel považován není, protože je o 50 mm kratší (2 nosy vůz mít nesmí). Oba ale fungují jako nárazová struktura i nosník předního křídla, a vzhledem k tomu, že se směrem dozadu zúžují, fungují jako deflektory pro směrování vzduchu.
Čelní plocha je z pohledu aerodynamiky možná o něco větší, ale nachází se v tom nejméně škodlivém místě. Střední část nosu se však nachází nejvýše ze všech dosud představených řešení, může tudy tedy proudit větší množství vzduchu. Uprostřed mezi kly totiž zůstává velký a vysoký prostor - zatímco konkurence má v tomto kritickém prostoru obvykle špičku.
Nos není symetrický, pravá strana je delší (foto: Lotus F1 Team)
Podle zákulisních informací některých dodavatelů by měl mít Lotus velmi chytrý mechanismus pro přenos krouticího momentu z pohonné jednotky do převodovky, který by měl nabízet vyšší výkonnost než u konkurence.
Airbox nad hlavou jezdce je jednoduchý, bez dodatečných vstupů, které jsme viděli třeba u Force Indie. Pod nosem vozu chybí na prezentační fotce deflektory. Auto se zdá v zadní části opticky užší než třeba McLaren MP4-29. V centrální části vzadu nad difuzorem není malé křídelko, které zatím jako jediný představil na úvodních fotografiích Williams.
Podle některých spekulací si vybral Lotus čas představení auta ve stejný okamžik jako McLaren proto, že pár hodin předem bylo oznámeno, že by dosavadní šéf týmu Eric Boulier mohl zamířit právě do Wokingu. Odchod Francouze z týmu byl oficiálně potvrzen.
Na autě se kromě loňských sponzorů objevují loga petrolejářské společnosti z Venezuely, PDVSA. Jde o peníze, které do týmu přišly s příchodem Maldonada. Loga můžeme vidět na krytu motoru a také na zadním křídle. Lukrativní bočnice, které zvláště v horní části hodně zvětšily objem, stále zdobí nápis Genii.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.