Lotus dnes potvrdil, že Eric Boullier tým opustil. Na pozici šéfa týmu jej nahrazuje Gerard Lopez.
Podle spekulací je Boullier na cestě k McLarenu, který dnes představí své nové auto. Ve Wokingu má nahradit šéfa týmu Martina Whitmarshe. Ztráta Erica je pro Lotus ranou, protože byl v paddocku celkem uznávaným šéfem týmu a respektoval jej i Bernie Ecclestone, který s ním jednal raději než s majiteli Lopezem či s Luxem.
V prohlášení týmu se uvádí: "Ve snaze pokračovat v posílení vedoucí struktury a zvýšení role Genii v týmu a snížení rozdílu mezi strategickými, komerčními a obchodními aktivitami, Lotus s radosti oznamuje, že jeho předseda Gerard Lopez bude s okamžitou platností kombinovat svou pozici ve správní radě společně s rolí šéfa týmu. V důsledku toho budou ostatní vůdčí odpovědnosti sdíleny se spolupředsedou Andym Ruhanem."
"Tým oznámí příchod nových komerčních partnerů a sponzorů pře představení svého vozu pro rok 2014 - E22, na počátku prvního předsezónního testu v únoru v Bahrajnu. Tým svou organizační strukturu pro rok 2014 potvrdí také před tímto testem. Vedení týmu, vůz a partnerské portfolio dokreslí vůli týmu a jeho touhu po pokračování ve výpravě za tím, aby se stal jedním z nejsilnějších týmů Formule 1 ve všech ohledech, " stojí v oficiálním oznámení.
Eric Boullier (vlevo) tým opouští, jeho roli přebírá Gerard Lopez (foto: Lotus F1 Team)
Nový šéf závodního týmu Lopez k tomu dodává: "Lotus nikdy nestál nečinně a my míříme do vzrušující sezóny 2014 s inovativním novým vozem, novým partnery a novou manažerskou strukturou v Enstone. V minulých letech jsme dosáhli velké věci a musíme v tom pokračovat.
Jsme hrdí, že s touto skutečností v mysli můžeme oznámit, že jsme uzavřeli dohodu s YotaPhone a jeho akcionáři. Akcionáři YotaPhone se stávají důležitým partnerem a sponzorem Lotusu tento rok.
Děkujeme Ericovi za veškerou jeho tvrdou práci v minulých čtyřech letech a věříme, že v nadcházejících sezónách budeme moci pokračovat v boji jako jeden ze špičkových týmů Formule 1."
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.