Po středečním jednání Strategické skupiny F1 včera zasedala Světová rada motorsportu FIA, která schválila dodatečné úpravy letošních pravidel a navrhla změny pro příští rok.
Změny sportovních pravidel 2014:- komisaři mohou udělovat pětisekundové penalizace, které si jezdci mohou odpykat v boxech před započetím prací na voze
- personál týmu musí nosit přilby během kvalifikace, stejně jako během závodu
- jezdci nesmí zastavit ve zpomalovacím kole kvůli tomu, aby jim zůstal dostatek paliva pro vzorky a následnou analýzu - nebude to považováno za ospravedlnitelný důvod pro zastavení
- pouze v roce 2014 si týmy budou moci vybrat pro porušení večerky čtyři žolíky (předtím byly povoleny dva), a to z důvodu, aby jim byla umožněna větší pružnost při práci na nových motorech a vozech
Změny technických pravidel 2014- hmotnost vozu včetně paliva nesmí být po celou dobu závodního víkendu menší než 691 kg. Hmotnostní limit se zvyšuje o 1 kg, aby byl vzat v potaz rozdíl v hmotnosti mezi pneumatikami pro rok 2013 a 2014
Tyto změny musí schválit komise F1 a týmy.
Změny ve sportovních pravidlech 2015- aby tým mohl být považován za konstruktéra, tak si už nebude muset navrhovat a vyrábět zavěšení a brzdové kanálky
Změny v technických pravidlech 2015- zvýšení minimální hmotnosti o 10 kg na 701 kg pro rok 2015
- zákaz všech předehřívacích zařízení pneumatik v roce 2015
- z bezpečnostních důvodů nebude smět přední strana šasi stoupat příliš prudce směrem dozadu
Tyto změny musí schváli komise F1.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.