Po středečním jednání Strategické skupiny F1 včera zasedala Světová rada motorsportu FIA, která schválila dodatečné úpravy letošních pravidel a navrhla změny pro příští rok.
Změny sportovních pravidel 2014:- komisaři mohou udělovat pětisekundové penalizace, které si jezdci mohou odpykat v boxech před započetím prací na voze
- personál týmu musí nosit přilby během kvalifikace, stejně jako během závodu
- jezdci nesmí zastavit ve zpomalovacím kole kvůli tomu, aby jim zůstal dostatek paliva pro vzorky a následnou analýzu - nebude to považováno za ospravedlnitelný důvod pro zastavení
- pouze v roce 2014 si týmy budou moci vybrat pro porušení večerky čtyři žolíky (předtím byly povoleny dva), a to z důvodu, aby jim byla umožněna větší pružnost při práci na nových motorech a vozech
Změny technických pravidel 2014- hmotnost vozu včetně paliva nesmí být po celou dobu závodního víkendu menší než 691 kg. Hmotnostní limit se zvyšuje o 1 kg, aby byl vzat v potaz rozdíl v hmotnosti mezi pneumatikami pro rok 2013 a 2014
Tyto změny musí schválit komise F1 a týmy.
Změny ve sportovních pravidlech 2015- aby tým mohl být považován za konstruktéra, tak si už nebude muset navrhovat a vyrábět zavěšení a brzdové kanálky
Změny v technických pravidlech 2015- zvýšení minimální hmotnosti o 10 kg na 701 kg pro rok 2015
- zákaz všech předehřívacích zařízení pneumatik v roce 2015
- z bezpečnostních důvodů nebude smět přední strana šasi stoupat příliš prudce směrem dozadu
Tyto změny musí schváli komise F1.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.