Po středečním jednání Strategické skupiny F1 včera zasedala Světová rada motorsportu FIA, která schválila dodatečné úpravy letošních pravidel a navrhla změny pro příští rok.
Změny sportovních pravidel 2014:- komisaři mohou udělovat pětisekundové penalizace, které si jezdci mohou odpykat v boxech před započetím prací na voze
- personál týmu musí nosit přilby během kvalifikace, stejně jako během závodu
- jezdci nesmí zastavit ve zpomalovacím kole kvůli tomu, aby jim zůstal dostatek paliva pro vzorky a následnou analýzu - nebude to považováno za ospravedlnitelný důvod pro zastavení
- pouze v roce 2014 si týmy budou moci vybrat pro porušení večerky čtyři žolíky (předtím byly povoleny dva), a to z důvodu, aby jim byla umožněna větší pružnost při práci na nových motorech a vozech
Změny technických pravidel 2014- hmotnost vozu včetně paliva nesmí být po celou dobu závodního víkendu menší než 691 kg. Hmotnostní limit se zvyšuje o 1 kg, aby byl vzat v potaz rozdíl v hmotnosti mezi pneumatikami pro rok 2013 a 2014
Tyto změny musí schválit komise F1 a týmy.
Změny ve sportovních pravidlech 2015- aby tým mohl být považován za konstruktéra, tak si už nebude muset navrhovat a vyrábět zavěšení a brzdové kanálky
Změny v technických pravidlech 2015- zvýšení minimální hmotnosti o 10 kg na 701 kg pro rok 2015
- zákaz všech předehřívacích zařízení pneumatik v roce 2015
- z bezpečnostních důvodů nebude smět přední strana šasi stoupat příliš prudce směrem dozadu
Tyto změny musí schváli komise F1.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.