Mladý belgický jezdec Stoffel Vandoorne byl jmenován McLarenem na pozici rezervního pilota svého závodního týmu ve Formuli 1.
Jednadvacetiletý mladík loni skončil v šampionátu Formula Renault 3.5 druhý za Kevinem Magnussenem, jenž bude letos za McLaren závodit místo Sergia Péreze. Vandoorne kromě svých nových příjemných povinností v F1 bude v nižší formulové sérii GP závodit za tým ART, za který v roce 2006 jezdil i Lewis Hamilton.
"Jsem nadšený a cítím se být poctěn tím, že si mě McLaren vybral za svého rezervního pilota týmu Formule 1 pro rok 2014. Zároveň mám velkou radost z toho, že jsem byl vybrán pro to, abych s týmem ART závodil v GP2," uvádí Vandoorne.
"Jsem členem programu McLarenu pro mladé jezdce teď už téměř rok a za tu dobu jsem se toho naučil strašně moc. Navštěvuji Technologické centrum McLarenu přinejmenším jednou za týden, někdy i častěji, a na simulátoru jsem odvedl hodně práce, abych pomohl inženýrům z F1 týmu McLarenu při vývoji nového vozu MP4-29 pro sezónu 2014.
Zároveň jsem uplynulý rok velmi tvrdě pracoval na své fyzické i duševní kondici, program McLarenu pro mladé jezdce je v tomto ohledu absolutně fantastický. Kluci ve Wokingu opravdu vědí, jak připravit jezdce na Formuli 1, a já si spolupráci s nimi užil. A stále užívám," sděluje nový rezervní pilot McLarenu.
Mladý belgický talent Stoffel Vandoorne (foto: McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael k jeho jmenování dodává: "Stoffel je skutečně vynikající mladý jezdec: rychlý, výbušný, konzistentní, inteligentní a ambiciózní - a už na všechny v McLarenu zanechal výborný dojem při své účasti v programu McLarenu pro mladé jezdce.
Jeho technické informace jsou prvotřídní, je vynikající na simulátoru a nebojí se tvrdé práce. Ochotně spolupracuje, rád se zapojuje - u McLarenu je tedy populární, protože pomáhá," tvrdí Michael.
McLaren svůj nový vůz MP4-29 představí přes Internet již zítra.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.