Mladý belgický jezdec Stoffel Vandoorne byl jmenován McLarenem na pozici rezervního pilota svého závodního týmu ve Formuli 1.
Jednadvacetiletý mladík loni skončil v šampionátu Formula Renault 3.5 druhý za Kevinem Magnussenem, jenž bude letos za McLaren závodit místo Sergia Péreze. Vandoorne kromě svých nových příjemných povinností v F1 bude v nižší formulové sérii GP závodit za tým ART, za který v roce 2006 jezdil i Lewis Hamilton.
"Jsem nadšený a cítím se být poctěn tím, že si mě McLaren vybral za svého rezervního pilota týmu Formule 1 pro rok 2014. Zároveň mám velkou radost z toho, že jsem byl vybrán pro to, abych s týmem ART závodil v GP2," uvádí Vandoorne.
"Jsem členem programu McLarenu pro mladé jezdce teď už téměř rok a za tu dobu jsem se toho naučil strašně moc. Navštěvuji Technologické centrum McLarenu přinejmenším jednou za týden, někdy i častěji, a na simulátoru jsem odvedl hodně práce, abych pomohl inženýrům z F1 týmu McLarenu při vývoji nového vozu MP4-29 pro sezónu 2014.
Zároveň jsem uplynulý rok velmi tvrdě pracoval na své fyzické i duševní kondici, program McLarenu pro mladé jezdce je v tomto ohledu absolutně fantastický. Kluci ve Wokingu opravdu vědí, jak připravit jezdce na Formuli 1, a já si spolupráci s nimi užil. A stále užívám," sděluje nový rezervní pilot McLarenu.
Mladý belgický talent Stoffel Vandoorne (foto: McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael k jeho jmenování dodává: "Stoffel je skutečně vynikající mladý jezdec: rychlý, výbušný, konzistentní, inteligentní a ambiciózní - a už na všechny v McLarenu zanechal výborný dojem při své účasti v programu McLarenu pro mladé jezdce.
Jeho technické informace jsou prvotřídní, je vynikající na simulátoru a nebojí se tvrdé práce. Ochotně spolupracuje, rád se zapojuje - u McLarenu je tedy populární, protože pomáhá," tvrdí Michael.
McLaren svůj nový vůz MP4-29 představí přes Internet již zítra.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.