Mladý belgický jezdec Stoffel Vandoorne byl jmenován McLarenem na pozici rezervního pilota svého závodního týmu ve Formuli 1.
Jednadvacetiletý mladík loni skončil v šampionátu Formula Renault 3.5 druhý za Kevinem Magnussenem, jenž bude letos za McLaren závodit místo Sergia Péreze. Vandoorne kromě svých nových příjemných povinností v F1 bude v nižší formulové sérii GP závodit za tým ART, za který v roce 2006 jezdil i Lewis Hamilton.
"Jsem nadšený a cítím se být poctěn tím, že si mě McLaren vybral za svého rezervního pilota týmu Formule 1 pro rok 2014. Zároveň mám velkou radost z toho, že jsem byl vybrán pro to, abych s týmem ART závodil v GP2," uvádí Vandoorne.
"Jsem členem programu McLarenu pro mladé jezdce teď už téměř rok a za tu dobu jsem se toho naučil strašně moc. Navštěvuji Technologické centrum McLarenu přinejmenším jednou za týden, někdy i častěji, a na simulátoru jsem odvedl hodně práce, abych pomohl inženýrům z F1 týmu McLarenu při vývoji nového vozu MP4-29 pro sezónu 2014.
Zároveň jsem uplynulý rok velmi tvrdě pracoval na své fyzické i duševní kondici, program McLarenu pro mladé jezdce je v tomto ohledu absolutně fantastický. Kluci ve Wokingu opravdu vědí, jak připravit jezdce na Formuli 1, a já si spolupráci s nimi užil. A stále užívám," sděluje nový rezervní pilot McLarenu.
Mladý belgický talent Stoffel Vandoorne (foto: McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael k jeho jmenování dodává: "Stoffel je skutečně vynikající mladý jezdec: rychlý, výbušný, konzistentní, inteligentní a ambiciózní - a už na všechny v McLarenu zanechal výborný dojem při své účasti v programu McLarenu pro mladé jezdce.
Jeho technické informace jsou prvotřídní, je vynikající na simulátoru a nebojí se tvrdé práce. Ochotně spolupracuje, rád se zapojuje - u McLarenu je tedy populární, protože pomáhá," tvrdí Michael.
McLaren svůj nový vůz MP4-29 představí přes Internet již zítra.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.