McLaren neodhalí nového hlavního sponzora týmu při prezentaci nového monopostu 24. ledna 2014. Dnes to potvrdil výkonný ředitel, Jonathan Neale.
Původně se očekávalo, že tým představí nástupce Vodafonu už v prosinci. Posléze bylo ale představení hlavního sponzora odsunuto na konec ledna. Dnes však přišel Jonathan Neale s oznámením, že McLaren nebude mít žádného hlavního sponzora.
Podobnou situaci si pamatujeme například v roce 2006, kdy také McLareny neměly žádného hlavního sponzora. "Při představení nového vozu MP4-29 v pátek 24. ledna nepředstavíme žádného nového hlavního sponzora," řekl Neale pro Pitpass.
"Avšak seznam všech našich ostatních sponzorů nám mohou všichni závidět." Tyto zprávy však vyvolávají obavy o rozpočet britské stáje. Má se za to, že Vodafone přispíval 45 milionů GBP (75 milionů USD) ročně do týmového rozpočtu. Podle Jonathana je však rozpočet McLarenu větší, než kdy předtím.
S podobnou situací se McLaren setkal v roce 2006
"S velkým potěšením mohu říci, že McLaren Racing má k dipozici pro sezonu 2014 velký rozpočet. Dokonce je větší, než byl v kterékoliv jiné sezoně předtím. Jsme v dobré pozici." Díru po Vodafonu by mohla zacelit Honda, která se stane dodavatelem motorů od roku 2015. Tým by se mohl přejmenovat na McLaren-Honda.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.