Lotus dnes oznámil novou sponzorskou smlouvu, kterou uzavřel s dánskou finanční institucí Saxo Bank.
Ačkoliv stáj z Enstone finanční detaily nezveřejnila, jedná se o vítanou zprávu pro tým, který bojuje se zajištěním rozpočtu. Minulý týden odhalil, že přes čtvrté místo v šampionátu konstruktérů 2013 jeho dluhy přesáhly hranici 3,3 miliard Kč.
I přes neutuchající snahy o dosažení dohody s Quantum Motorsport k zajištění letošní sezóny přispělo angažování Pastora Maldonada, s nímž přišly i peníze venezuelské státní společnosti PDVSA, a další investice ze strany majitele Genii.
"Je nám potěšením začít vztah se Saxo Bank, rychle rostoucím obchodním a investičním online specialistou, který prokázal silnou podporu vůči sportu díky sponzorování světové cyklistiky na nejvyšší úrovni u týmu Tinkoff-Saxo," uvádí Eric Boullier.
Saxo Bank má nadšený a proaktivní přístup k tomuto novém partnerství s Lotusem a my se těšíme na dlouhodobý a plodný vztah," dodává šéf týmu, který bude příští týden v Jerezu při prvním testování chybět. Lotus zatím nezveřejnil ani termín, kdy odhalí svůj nový vůz E22.
Welcome @Lotus_F1Team to the Saxo family #formula1 #motorsport pic.twitter.com/IXFcBNgWah
— Saxo Bank (@saxobank) January 20, 2014
V souvislosti s novým sponzorem se spekuluje o tom, že na pozici rezervního a testovacího pilota bude jmenován třiadvacetiletý Dán Marco Søresnen, který v minulé sezóně závodil v seriálu Formula Renault 3.5 za český Lotus patřící společnosti Charouz Racing System.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.