Lotus dnes oznámil novou sponzorskou smlouvu, kterou uzavřel s dánskou finanční institucí Saxo Bank.
Ačkoliv stáj z Enstone finanční detaily nezveřejnila, jedná se o vítanou zprávu pro tým, který bojuje se zajištěním rozpočtu. Minulý týden odhalil, že přes čtvrté místo v šampionátu konstruktérů 2013 jeho dluhy přesáhly hranici 3,3 miliard Kč.
I přes neutuchající snahy o dosažení dohody s Quantum Motorsport k zajištění letošní sezóny přispělo angažování Pastora Maldonada, s nímž přišly i peníze venezuelské státní společnosti PDVSA, a další investice ze strany majitele Genii.
"Je nám potěšením začít vztah se Saxo Bank, rychle rostoucím obchodním a investičním online specialistou, který prokázal silnou podporu vůči sportu díky sponzorování světové cyklistiky na nejvyšší úrovni u týmu Tinkoff-Saxo," uvádí Eric Boullier.
Saxo Bank má nadšený a proaktivní přístup k tomuto novém partnerství s Lotusem a my se těšíme na dlouhodobý a plodný vztah," dodává šéf týmu, který bude příští týden v Jerezu při prvním testování chybět. Lotus zatím nezveřejnil ani termín, kdy odhalí svůj nový vůz E22.
Welcome @Lotus_F1Team to the Saxo family #formula1 #motorsport pic.twitter.com/IXFcBNgWah
— Saxo Bank (@saxobank) January 20, 2014
V souvislosti s novým sponzorem se spekuluje o tom, že na pozici rezervního a testovacího pilota bude jmenován třiadvacetiletý Dán Marco Søresnen, který v minulé sezóně závodil v seriálu Formula Renault 3.5 za český Lotus patřící společnosti Charouz Racing System.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.