Bernie Ecclestone tvrdí, že se letos v posledním závodě rozhodně dočkáme udělování dvojnásobného počtu bodů a že jeho návrh už se stolu smeten nebude.
Šéf Formule 1 minulý měsíc všechny překvapil se svým nápadem, jak se pokusit ukončit dominanci Sebastiana Vettela, která již podle něj začíná škodit sledovanosti jeho sportu (a ohrožovat zisky). Při hlasování Strategické skupiny F1 byl přijat a mezi fanoušky i některými šéfy týmů vzbudil vlnu nevole.
Ti F1 doufali, že by tento záměr ještě mohl být zrušen při dalším zasedání Strategické skupiny před začátkem sezóny. Podle Ecclestonea něco takového ale nehrozí: "Určitě k tomu dojde. Neříkal jsem, že to bude vetováno. Nikdo to nemůže vetovat. Bylo to schváleno komisí Formule 1. Bylo to schváleno Světovou radou [FIA]."
Ke zmatku ohledně možného zrušení této novinky přispěl fakt, že chtěl dvojnásobné body udělovat v posledních třech závodech, proti čemuž se týmy na předchozí schůzce ohradily a souhlasily pouze s poslední velkou cenou sezóny.
To však Ecclestonea v prosazení jeho původního návrhu podle Autoweek nezastaví: "Mám to v plánu jednání příští schůzky. Chci znovu začít třemi závody." Uznává však, že prosazení bude "náročnější. Pokud by všichni účastníci šampionátu souhlasili, můžeme to zařídit hned. Potřebujeme jednomyslný souhlas týmů, které vstoupily do šampionátu."
Obouvá se také do kritiků, kterým se jeho plán nezamlouvá: "Problémem je, že se podle mě vůbec neobtěžovali zamyslet nad tím, proč tohle chci... Je to jako když Sebastian [Vettel] řekl: 'Pracuji tvrdě po celý rok a pak se dostaneme ke konci a někdo jiný vyhraje závod, získá dvojnásobek bodů a dostane mě.'"
Podle Bernieho můžou dvojnásobné body hrát do karet i Sebastianovi Vettelovi, kterého letos nečeká tak snadný rok jako loni (foto: Red Bull Racing)
"Já jsem mu řekl: 'Můžeš to být ty, kdo získá dvojnásobek bodů, a přitom to bude někdo jiný, kdo po celý rok tvrdě pracoval. Nebuď si tak jistý ani tím, že znovu letos požiješ tak snadný rok.' Může být velmi spokojený. Není na tom pro nikoho nic špatného - je to pro všechny stejné."
Další jednání Strategické skupiny se uskuteční tuto středu 22. ledna v Ženevě a opět se bude hovořit o dvojnásobných bodech. Ecclestone si ale uvědomuje, že se mu zřejmě nepodaří protlačit rozšíření na poslední tři závody, je však spokojený alespoň s jedním.
"Tisk a televize budou mít svůj příběh. Šampionát nekončí - kdokoliv vyhraje poslední závod, jako by vyhrál poslední dva. Stále budou mít šanci," těší se Brit na závěr sezóny 23. listopadu 2014 v Abú Zabí.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.