Bernie Ecclestone tvrdí, že se letos v posledním závodě rozhodně dočkáme udělování dvojnásobného počtu bodů a že jeho návrh už se stolu smeten nebude.
Šéf Formule 1 minulý měsíc všechny překvapil se svým nápadem, jak se pokusit ukončit dominanci Sebastiana Vettela, která již podle něj začíná škodit sledovanosti jeho sportu (a ohrožovat zisky). Při hlasování Strategické skupiny F1 byl přijat a mezi fanoušky i některými šéfy týmů vzbudil vlnu nevole.
Ti F1 doufali, že by tento záměr ještě mohl být zrušen při dalším zasedání Strategické skupiny před začátkem sezóny. Podle Ecclestonea něco takového ale nehrozí: "Určitě k tomu dojde. Neříkal jsem, že to bude vetováno. Nikdo to nemůže vetovat. Bylo to schváleno komisí Formule 1. Bylo to schváleno Světovou radou [FIA]."
Ke zmatku ohledně možného zrušení této novinky přispěl fakt, že chtěl dvojnásobné body udělovat v posledních třech závodech, proti čemuž se týmy na předchozí schůzce ohradily a souhlasily pouze s poslední velkou cenou sezóny.
To však Ecclestonea v prosazení jeho původního návrhu podle Autoweek nezastaví: "Mám to v plánu jednání příští schůzky. Chci znovu začít třemi závody." Uznává však, že prosazení bude "náročnější. Pokud by všichni účastníci šampionátu souhlasili, můžeme to zařídit hned. Potřebujeme jednomyslný souhlas týmů, které vstoupily do šampionátu."
Obouvá se také do kritiků, kterým se jeho plán nezamlouvá: "Problémem je, že se podle mě vůbec neobtěžovali zamyslet nad tím, proč tohle chci... Je to jako když Sebastian [Vettel] řekl: 'Pracuji tvrdě po celý rok a pak se dostaneme ke konci a někdo jiný vyhraje závod, získá dvojnásobek bodů a dostane mě.'"
Podle Bernieho můžou dvojnásobné body hrát do karet i Sebastianovi Vettelovi, kterého letos nečeká tak snadný rok jako loni (foto: Red Bull Racing)
"Já jsem mu řekl: 'Můžeš to být ty, kdo získá dvojnásobek bodů, a přitom to bude někdo jiný, kdo po celý rok tvrdě pracoval. Nebuď si tak jistý ani tím, že znovu letos požiješ tak snadný rok.' Může být velmi spokojený. Není na tom pro nikoho nic špatného - je to pro všechny stejné."
Další jednání Strategické skupiny se uskuteční tuto středu 22. ledna v Ženevě a opět se bude hovořit o dvojnásobných bodech. Ecclestone si ale uvědomuje, že se mu zřejmě nepodaří protlačit rozšíření na poslední tři závody, je však spokojený alespoň s jedním.
"Tisk a televize budou mít svůj příběh. Šampionát nekončí - kdokoliv vyhraje poslední závod, jako by vyhrál poslední dva. Stále budou mít šanci," těší se Brit na závěr sezóny 23. listopadu 2014 v Abú Zabí.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.