Bernie Ecclestone tvrdí, že se letos v posledním závodě rozhodně dočkáme udělování dvojnásobného počtu bodů a že jeho návrh už se stolu smeten nebude.
Šéf Formule 1 minulý měsíc všechny překvapil se svým nápadem, jak se pokusit ukončit dominanci Sebastiana Vettela, která již podle něj začíná škodit sledovanosti jeho sportu (a ohrožovat zisky). Při hlasování Strategické skupiny F1 byl přijat a mezi fanoušky i některými šéfy týmů vzbudil vlnu nevole.
Ti F1 doufali, že by tento záměr ještě mohl být zrušen při dalším zasedání Strategické skupiny před začátkem sezóny. Podle Ecclestonea něco takového ale nehrozí: "Určitě k tomu dojde. Neříkal jsem, že to bude vetováno. Nikdo to nemůže vetovat. Bylo to schváleno komisí Formule 1. Bylo to schváleno Světovou radou [FIA]."
Ke zmatku ohledně možného zrušení této novinky přispěl fakt, že chtěl dvojnásobné body udělovat v posledních třech závodech, proti čemuž se týmy na předchozí schůzce ohradily a souhlasily pouze s poslední velkou cenou sezóny.
To však Ecclestonea v prosazení jeho původního návrhu podle Autoweek nezastaví: "Mám to v plánu jednání příští schůzky. Chci znovu začít třemi závody." Uznává však, že prosazení bude "náročnější. Pokud by všichni účastníci šampionátu souhlasili, můžeme to zařídit hned. Potřebujeme jednomyslný souhlas týmů, které vstoupily do šampionátu."
Obouvá se také do kritiků, kterým se jeho plán nezamlouvá: "Problémem je, že se podle mě vůbec neobtěžovali zamyslet nad tím, proč tohle chci... Je to jako když Sebastian [Vettel] řekl: 'Pracuji tvrdě po celý rok a pak se dostaneme ke konci a někdo jiný vyhraje závod, získá dvojnásobek bodů a dostane mě.'"
Podle Bernieho můžou dvojnásobné body hrát do karet i Sebastianovi Vettelovi, kterého letos nečeká tak snadný rok jako loni (foto: Red Bull Racing)
"Já jsem mu řekl: 'Můžeš to být ty, kdo získá dvojnásobek bodů, a přitom to bude někdo jiný, kdo po celý rok tvrdě pracoval. Nebuď si tak jistý ani tím, že znovu letos požiješ tak snadný rok.' Může být velmi spokojený. Není na tom pro nikoho nic špatného - je to pro všechny stejné."
Další jednání Strategické skupiny se uskuteční tuto středu 22. ledna v Ženevě a opět se bude hovořit o dvojnásobných bodech. Ecclestone si ale uvědomuje, že se mu zřejmě nepodaří protlačit rozšíření na poslední tři závody, je však spokojený alespoň s jedním.
"Tisk a televize budou mít svůj příběh. Šampionát nekončí - kdokoliv vyhraje poslední závod, jako by vyhrál poslední dva. Stále budou mít šanci," těší se Brit na závěr sezóny 23. listopadu 2014 v Abú Zabí.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.