Lotus přiznal, že dále jedná se potenciálním investorem - společností Quantum Motorsports, s níž vedla sáhodlouhé diskuse v loňském roce, přestože miliony dolarů na účet nikdy nedošly.
Quantum vede Mansoor Ijaz, který již dlouho slibuje Lotusu peníze. Ty nakonec kvůli různým bankovním komplikacím a dalším potížím se sháněním početných sponzorů nepřišly. Ijaz nyní zcela přepracoval svou finanční nabídku a portfolio investorů a doufá, že se situaci pohne kupředu.
Co na to Lotus? Jeho akcionář Andrew Ruhan pro Autosport uvedl: "Momentálně se smlouva v původní struktuře nedá uzavřít. Udržujeme diskuse s Mansoorem a stále věříme, že je možná smlouvu na podobném základu dotáhnout do konce."
Ijaz měl do 15. ledna 2014 Lotusu říci, zda má cenu v rozhovorech pokračovat nebo zda se od uzavření smlouvy zcela ustoupí. Obě se tento týden dohodly na pokračování jednání.
"O původní konfiguraci smlouvy s Quantum již opravdu neusilujeme. Šlo o mé interní rozhodnutí, které jsem Lotusu a Genii zprostředkoval před vánoční přestávkou. Během ní jsme získali profesionální pomoc a ve středu jsme týmu přednesly její výsledky. Dohodli jsme se, že budeme směřovat k uzavření dohody," říká Ijaz.
Podle Ruhana budoucnost Lotusu není závislá na tom, zda bude smlouva s Quantumem dotažená do konce, protože finanční stav týmu momentálně stačí na to, aby mohl soutěžit v sezóně 2014.
Bláhový Lotus dále jedná s Quantumem (foto: Lotus F1 Team)
"Tým je velmi stabilní a my jsme podstoupili kroky pro zajištění budoucnosti. Pokud budou jednání s Quantum úspěšná, bude to bonus, nejsme na tom však závislí," dodává Ruhan, jenž drží 2 % akcií závodního týmu.
Rozpočet Lotusu letos totiž pomohl pokrýt nový sponzor, který přišel s Pastorem Maldonadem - venezuelská ropná společnost PDVSA. Tým jinak usiloval o získání Nica Hülkenberga, jehož příchod ovlivnila finanční situace a táhlá neúspěšná jednání se společností Quantum Motorsport.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.