Ve vedení McLarenu nastávají změny: do čela týmu se jako výkonný ředitel vrací Ron Dennis, který v této roli nahradí Martina Whitmarshe.
Ron Dennis byl ve vedení týmu McLaren od počátku osmdesátých let minulého století až do roku 2009, kdy jej v této roli nahradil Martin Whitmarsh. V poslední době usiloval o zvýšení svých pravomocí mimo jiné proto, že ne vždy schvaloval kroky svého nástupce.
Nyní potvrdil, že se do Wokingu vrací jako výkonný ředitel. Jak tato zpráva ovlivní Whitmarshovu pozici zatím není jasné, ačkoliv například podle BBC je pravděpodobné, že ten o své místo přijde. Dennisova zpráva zaměstnancům týmu zněla jasně: "Nastane změna a budeme opět vítězit."
McLaren loni prožil nejhorší sezónu od roku 1980, nedokázal ani jednou získat pódiové umístění, jejich poslední vítězství v šampionátu konstruktérů se datuje rokem 1998 a titul mistra světa díky Lewisovi Hamiltonovi rokem 2008. Dennis uvedl, že chce nyní zlepšit nejen výkony na trati, ale i v továrně či garáži.
Pod Whitmarshem se povážlivě kýve židle (foto: Hoch Zwei)
"V nadcházejících týdnech je mým zájmem projít všechna vyhodnocení našich obchodů se záměrem vyladit každý aspekt existujícího provozu, zatímco odhalíme nové oblasti možného růstu, které využijí našich technologií a oblasti, kde bude vhodné dále investovat," uvedl Dennis.
"Během února ustanovím novou skupinovou strategii a zavedu organizační strukturu co nejvhodnější k jejímu dosažení. Jsem nadšen z návratu do role výkonného šéfa a spolupráce s mnoha mými kolegy a spolupracovníky při plnění našich cílů, kterým je vítězit v čemkoliv, co děláme."
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.