Ve vedení McLarenu nastávají změny: do čela týmu se jako výkonný ředitel vrací Ron Dennis, který v této roli nahradí Martina Whitmarshe.
Ron Dennis byl ve vedení týmu McLaren od počátku osmdesátých let minulého století až do roku 2009, kdy jej v této roli nahradil Martin Whitmarsh. V poslední době usiloval o zvýšení svých pravomocí mimo jiné proto, že ne vždy schvaloval kroky svého nástupce.
Nyní potvrdil, že se do Wokingu vrací jako výkonný ředitel. Jak tato zpráva ovlivní Whitmarshovu pozici zatím není jasné, ačkoliv například podle BBC je pravděpodobné, že ten o své místo přijde. Dennisova zpráva zaměstnancům týmu zněla jasně: "Nastane změna a budeme opět vítězit."
McLaren loni prožil nejhorší sezónu od roku 1980, nedokázal ani jednou získat pódiové umístění, jejich poslední vítězství v šampionátu konstruktérů se datuje rokem 1998 a titul mistra světa díky Lewisovi Hamiltonovi rokem 2008. Dennis uvedl, že chce nyní zlepšit nejen výkony na trati, ale i v továrně či garáži.
Pod Whitmarshem se povážlivě kýve židle (foto: Hoch Zwei)
"V nadcházejících týdnech je mým zájmem projít všechna vyhodnocení našich obchodů se záměrem vyladit každý aspekt existujícího provozu, zatímco odhalíme nové oblasti možného růstu, které využijí našich technologií a oblasti, kde bude vhodné dále investovat," uvedl Dennis.
"Během února ustanovím novou skupinovou strategii a zavedu organizační strukturu co nejvhodnější k jejímu dosažení. Jsem nadšen z návratu do role výkonného šéfa a spolupráce s mnoha mými kolegy a spolupracovníky při plnění našich cílů, kterým je vítězit v čemkoliv, co děláme."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.