Ve vedení McLarenu nastávají změny: do čela týmu se jako výkonný ředitel vrací Ron Dennis, který v této roli nahradí Martina Whitmarshe.
Ron Dennis byl ve vedení týmu McLaren od počátku osmdesátých let minulého století až do roku 2009, kdy jej v této roli nahradil Martin Whitmarsh. V poslední době usiloval o zvýšení svých pravomocí mimo jiné proto, že ne vždy schvaloval kroky svého nástupce.
Nyní potvrdil, že se do Wokingu vrací jako výkonný ředitel. Jak tato zpráva ovlivní Whitmarshovu pozici zatím není jasné, ačkoliv například podle BBC je pravděpodobné, že ten o své místo přijde. Dennisova zpráva zaměstnancům týmu zněla jasně: "Nastane změna a budeme opět vítězit."
McLaren loni prožil nejhorší sezónu od roku 1980, nedokázal ani jednou získat pódiové umístění, jejich poslední vítězství v šampionátu konstruktérů se datuje rokem 1998 a titul mistra světa díky Lewisovi Hamiltonovi rokem 2008. Dennis uvedl, že chce nyní zlepšit nejen výkony na trati, ale i v továrně či garáži.
Pod Whitmarshem se povážlivě kýve židle (foto: Hoch Zwei)
"V nadcházejících týdnech je mým zájmem projít všechna vyhodnocení našich obchodů se záměrem vyladit každý aspekt existujícího provozu, zatímco odhalíme nové oblasti možného růstu, které využijí našich technologií a oblasti, kde bude vhodné dále investovat," uvedl Dennis.
"Během února ustanovím novou skupinovou strategii a zavedu organizační strukturu co nejvhodnější k jejímu dosažení. Jsem nadšen z návratu do role výkonného šéfa a spolupráce s mnoha mými kolegy a spolupracovníky při plnění našich cílů, kterým je vítězit v čemkoliv, co děláme."
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.