Lotus až včera prošel s novým vozem E22 všemi povinnými nárazovými testy FIA a byl homologován. Testu v Jerezu se nezúčastní, což však podle šéfa týmu Erica Boulliera nově příchozímu Pastorovi Maldonadovi nikterak neublíží.
Černožlutá stáj se včera odpoledne na Twitteru pochlubila: "Dobrá zpráva z Enstone - E22 prošlo všemi homologačními testy." Ke svému příspěvku rovněž přidala snímek nového šasi, na kterém jde vidět horní nárazový oblouk bez zařízení pro snížení přítlaku (DRD), které testovala v loňské sezóně, ale nikdy se ji ho nepodařilo přimět ke správnému fungování.
Zatímco Sauber prošel všemi nárazovými testy již v prosinci, Lotus nabral zpoždění kvůli přednímu nárazovému testu nosu a již dříve avizoval, že nové auto pro první test v Jerezu začínající příští týden připravit nestihne.
Za tým z Enstone bude letos nově závodit Pastor Maldonado, který díky svému sponzorovi PDVSA pomůže pokrýt velkou část rozpočtu. To, že se s vozem Lotusu sveze až v Bahrajnu, by mu podle Boulliera nemělo uškodit: "Rozhodně by to měl řádně zvládnout, protože má v F1 tříleté zkušenosti."
Good news from #Enstone - the #E22 has passed all the homologation tests. #F1 #DoinItRight pic.twitter.com/AmmAmgkGro
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) January 16, 2014
"Nastoupit do roku 2014 u Williamsu nebo u nás je pro něj v podstatě stejným procesem. Může to chvíli trvat, než se ustálí ta správná komunikace s jeho inženýry a týmem kolem něj, jinak si ale myslím, že mu scházející dva dny ježdění nic nezmění," pokračuje šéf Lotusu, který v loňském roce investoval do vylepšení svého simulátoru.
"Znám je už velmi dlouho, protože za mě [s týmem DAMS v roce 2005] jezdil ve Světové sérii Renault. Přišel sem, připravili jsme sedačku a strávil nějaký čas na simulátoru. Všichni jsou s ním jako s člověkem spokojeni, jeho jezdeckou stránku uvidíme později.
Vyhrál však mnohokrát závody v Monaku v juniorských kategoriích, vyhrál po zásluze Velkou cenu Španělska. Když je ve správném duševním rozpoložení, je velmi rychlý a já si jsem jistý, že může odvést velmi slušnou práci," dodává Boullier pro Autosport.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.