Lotus až včera prošel s novým vozem E22 všemi povinnými nárazovými testy FIA a byl homologován. Testu v Jerezu se nezúčastní, což však podle šéfa týmu Erica Boulliera nově příchozímu Pastorovi Maldonadovi nikterak neublíží.
Černožlutá stáj se včera odpoledne na Twitteru pochlubila: "Dobrá zpráva z Enstone - E22 prošlo všemi homologačními testy." Ke svému příspěvku rovněž přidala snímek nového šasi, na kterém jde vidět horní nárazový oblouk bez zařízení pro snížení přítlaku (DRD), které testovala v loňské sezóně, ale nikdy se ji ho nepodařilo přimět ke správnému fungování.
Zatímco Sauber prošel všemi nárazovými testy již v prosinci, Lotus nabral zpoždění kvůli přednímu nárazovému testu nosu a již dříve avizoval, že nové auto pro první test v Jerezu začínající příští týden připravit nestihne.
Za tým z Enstone bude letos nově závodit Pastor Maldonado, který díky svému sponzorovi PDVSA pomůže pokrýt velkou část rozpočtu. To, že se s vozem Lotusu sveze až v Bahrajnu, by mu podle Boulliera nemělo uškodit: "Rozhodně by to měl řádně zvládnout, protože má v F1 tříleté zkušenosti."
Good news from #Enstone - the #E22 has passed all the homologation tests. #F1 #DoinItRight pic.twitter.com/AmmAmgkGro
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) January 16, 2014
"Nastoupit do roku 2014 u Williamsu nebo u nás je pro něj v podstatě stejným procesem. Může to chvíli trvat, než se ustálí ta správná komunikace s jeho inženýry a týmem kolem něj, jinak si ale myslím, že mu scházející dva dny ježdění nic nezmění," pokračuje šéf Lotusu, který v loňském roce investoval do vylepšení svého simulátoru.
"Znám je už velmi dlouho, protože za mě [s týmem DAMS v roce 2005] jezdil ve Světové sérii Renault. Přišel sem, připravili jsme sedačku a strávil nějaký čas na simulátoru. Všichni jsou s ním jako s člověkem spokojeni, jeho jezdeckou stránku uvidíme později.
Vyhrál však mnohokrát závody v Monaku v juniorských kategoriích, vyhrál po zásluze Velkou cenu Španělska. Když je ve správném duševním rozpoložení, je velmi rychlý a já si jsem jistý, že může odvést velmi slušnou práci," dodává Boullier pro Autosport.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.