FIA na sklonku minulého roku vyzvala zájemce o účast ve Formuli 1, aby zaslali své přihlášky. Ozvaly se jí tři týmy: Haas Racing, Stefan GP a stáj Colina Kollese.
Jedním ze zájemců o rozšíření startovního pole od sezóny 2015 na 12. týmů je Američan Gene Haas, který je spolumajitelem NASCAR týmu a vlastník aerodynamického tunelu Windshear v Severní Karolíně. Šasi by mu vyráběla Dallara a motory by chtěl odebírat od Ferrari s tím, že by své evropské sídlo zřejmě umístil do Bruselu.
"Za Haas Racing Development jsme odpověděli na výzvu FIA, která hledala vyjádření zájmu o vstup do Formule 1. Respektujeme vyhodnovací proces FIA a nadcházejících týdnech odhalíme více detailů," uvádí Haas ve svém prohlášení.
Díky ohlášenému zavedení rozpočtových stropů svůj zájem projevil také Colin Kolles, který v letech 2005 - 2009 šéfoval týmům Midland, Spyker, Force India a HRT. Kolles se angažoval v v německém šampionátu DTM, nyní je aktivní ve vytrvalostních závodech kategorie LMP2.
Třetím zájemcem je Stefan GP - tým srbského podnikatele Zorana Stefanoviče, který žádal o účast v F1 již v letech 2010 a 2011. Od Toyoty, která se z F1 stáhla v roce 2009, odkoupil již použitou techniku včetně monopostu TF110 vyvíjeného pro sezónu 2010. Nakonec se na něj nedostalo, FIA licenci přidělila Sauberu.
StefanGP odkoupil od Toyoty monopost TF110 a žádal o účast v šampionátu F1, leč neúspěšně(foto: Toyota Motorsport GmbH)
Tip: Pod článkem naleznete fotografie Toyoty TF110. Příběh vozu, který mohl vyhrávat, ale do závodů se nikdy nedostal, si můžete přečíst zde.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.