FIA na sklonku minulého roku vyzvala zájemce o účast ve Formuli 1, aby zaslali své přihlášky. Ozvaly se jí tři týmy: Haas Racing, Stefan GP a stáj Colina Kollese.
Jedním ze zájemců o rozšíření startovního pole od sezóny 2015 na 12. týmů je Američan Gene Haas, který je spolumajitelem NASCAR týmu a vlastník aerodynamického tunelu Windshear v Severní Karolíně. Šasi by mu vyráběla Dallara a motory by chtěl odebírat od Ferrari s tím, že by své evropské sídlo zřejmě umístil do Bruselu.
"Za Haas Racing Development jsme odpověděli na výzvu FIA, která hledala vyjádření zájmu o vstup do Formule 1. Respektujeme vyhodnovací proces FIA a nadcházejících týdnech odhalíme více detailů," uvádí Haas ve svém prohlášení.
Díky ohlášenému zavedení rozpočtových stropů svůj zájem projevil také Colin Kolles, který v letech 2005 - 2009 šéfoval týmům Midland, Spyker, Force India a HRT. Kolles se angažoval v v německém šampionátu DTM, nyní je aktivní ve vytrvalostních závodech kategorie LMP2.
Třetím zájemcem je Stefan GP - tým srbského podnikatele Zorana Stefanoviče, který žádal o účast v F1 již v letech 2010 a 2011. Od Toyoty, která se z F1 stáhla v roce 2009, odkoupil již použitou techniku včetně monopostu TF110 vyvíjeného pro sezónu 2010. Nakonec se na něj nedostalo, FIA licenci přidělila Sauberu.
StefanGP odkoupil od Toyoty monopost TF110 a žádal o účast v šampionátu F1, leč neúspěšně(foto: Toyota Motorsport GmbH)
Tip: Pod článkem naleznete fotografie Toyoty TF110. Příběh vozu, který mohl vyhrávat, ale do závodů se nikdy nedostal, si můžete přečíst zde.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.