FIA na sklonku minulého roku vyzvala zájemce o účast ve Formuli 1, aby zaslali své přihlášky. Ozvaly se jí tři týmy: Haas Racing, Stefan GP a stáj Colina Kollese.
Jedním ze zájemců o rozšíření startovního pole od sezóny 2015 na 12. týmů je Američan Gene Haas, který je spolumajitelem NASCAR týmu a vlastník aerodynamického tunelu Windshear v Severní Karolíně. Šasi by mu vyráběla Dallara a motory by chtěl odebírat od Ferrari s tím, že by své evropské sídlo zřejmě umístil do Bruselu.
"Za Haas Racing Development jsme odpověděli na výzvu FIA, která hledala vyjádření zájmu o vstup do Formule 1. Respektujeme vyhodnovací proces FIA a nadcházejících týdnech odhalíme více detailů," uvádí Haas ve svém prohlášení.
Díky ohlášenému zavedení rozpočtových stropů svůj zájem projevil také Colin Kolles, který v letech 2005 - 2009 šéfoval týmům Midland, Spyker, Force India a HRT. Kolles se angažoval v v německém šampionátu DTM, nyní je aktivní ve vytrvalostních závodech kategorie LMP2.
Třetím zájemcem je Stefan GP - tým srbského podnikatele Zorana Stefanoviče, který žádal o účast v F1 již v letech 2010 a 2011. Od Toyoty, která se z F1 stáhla v roce 2009, odkoupil již použitou techniku včetně monopostu TF110 vyvíjeného pro sezónu 2010. Nakonec se na něj nedostalo, FIA licenci přidělila Sauberu.
StefanGP odkoupil od Toyoty monopost TF110 a žádal o účast v šampionátu F1, leč neúspěšně(foto: Toyota Motorsport GmbH)
Tip: Pod článkem naleznete fotografie Toyoty TF110. Příběh vozu, který mohl vyhrávat, ale do závodů se nikdy nedostal, si můžete přečíst zde.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.