Ačkoliv se Bernie Ecclestone cítí nevinný, kvůli pokračujícímu soudnímu procesu budou jeho pravomoci omezeny. Nadále však zůstává v čele F1.
Výkonný ředitel skupiny Formule 1 bude pokračovat, podle čtvrtečního prohlášení Formule 1 však bude čelit větší kontrole ze strany správní rady. Brit se kvůli soudnímu stání, jež bude v dubnu v Německu pokračovat, vzdá své pozice ředitele , ale i nadále se bude věnovat řízení každodenních činností.
"Schvalování a podepisování významných smluv a dalších materiálových obchodních smluv bude nyní odpovědností předsedy, Petera Brabecka-Letmatheho, a zástupce předsedy, Donalda Mackenzieho," stojí v prohlášení společnosti Delta Topco vlastnící skupinu Formula One Group.
Ecclestone se však cítí nevinný. Jeho právní zástupce pro Reuters uvádí: "Rozhodnutí pokračovat v soudním procesu je normální, vůbec nejde o nalezení důkazů. To bude muset prokázat samotný soud. K údajnému uplácení nikdy nedošlo. Obvinění, která jsou založena na svědectví Gribkowského, jsou nesprávná a založena na faktech, která neposkytují souvislý obrázek."
V paddocku si někteří výše postavení lidé myslí, že je změna ve vedení F1 nyní zapotřebí, nikdo s tím však nechce přijít nahlas, dokud Ecclestone nebude připraven o moc, aby je nepotrestal za jejich odpor. V běžném světě si lze těžko představit, že by ředitel společnosti pokračoval přes soudní stíhání ve své vedoucí funkci.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.