Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone podal nabídku na odkup slavného německého okruhu Nürburgring, který se zmítá ve finančních problémech.
Závodní okruh vybudovaný v roce 1927 přešel pod nucenou správu a hledá nového vlastníka. Ecclestone se přihlásil mezi zájemce o odkoupení slavné dráhy, která se se svou 20km délkou řadí mezi ty nejdelší na světě. Od nehody Nikiho Laudy v roce 1976 se však na ní velké ceny nejezdí.
Hned vedle ní se nachází moderní 5,1km dlouhý okruh F1, který hostil svůj první závod v roce 1984, nyní se ale v rámci Velké ceny Německa ob rok střídá s Hockenheimem. Ecclestone by rád F1 v Německu i přes finanční problémy udržel.
Správce okruhu jeho nabídku sice odmítl komentovat, 83letý Brit ji však pro německé Handelsblatt a Wirtschaftswoche potvrdil: "Učinili jsme nabídku a nyní čekáme na její přijetí. Věříme, že na tomto okruhu toho dokážeme více, než kdokoliv jiný. Rozhodnutí může padnout v následujících týdnech."
Fernando Alonso s Ferrari loni na historickém Nürburgringu, o který má nynízájem Bernie Ecclestone (foto: Fernando Alonso)
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.