Ferrari setrvá s největší pravděpodobností i u nového auta nakonec u předního zavěšení typu pull-rod. Zprávy, podle kterých se měli v Itálii rozhodnout pro návrat k typu push-rod, se tak podle všeho ukázaly jako liché.
Obvykle bývají zprávy, které dostává něměcký server Auto Motor und Sport od italského kolegy Giorgia Pioly, správné. Piola má za sebou více než 600 Grand Prix a v paddocku má velmi dobré vazby - především u Ferrari. Ovšem, jak říká jedno české přísloví, "i mistr tesař se někdy utne."
Přesně před týdnem jsme vás informovali, že podle informací Pioly se Ferrari po dvou letech nejspíše vrátí k přednímu zavěšení typu push-rod. Toto zavěšení používá převážná většina týmů startovního pole, jen Ferrari a McLaren v poslední sezóně využívaly pull-rod.
Piola však svoje informace opravil, a tak se nyní zdá, že Ferrari zůstane i pro příští rok u předního zavěšení typu pull-rod. Na rozdíl mezi zavěšením push-rod a pull-rod se můžete podívat na obrázku v tomto článku.
Zavěšení typu pull-rod u Ferrari v sezoně 2013
Ferrari pull-rod na svoje auto nasadilo poprvé v roce 2012, před ními byl poslední tým, který ho použil, Minardi v roce 2001. V roce 2013 řešení Italů použil i McLaren. Bude tedy zajímavé, jestli se nepřidá k těmto dvěma tradičním stájím i nějaký další tým.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.