FIA svolává týmy na 22. ledna ke společné schůzce do švýcarské Ženevy, kde společně proberou rámec budoucích pravidel včetně rozpočtových stropů.
Podle Autosportu půjde o protlačení nápadů, které byly prezentovány na konci minulého roku, a diskusi o budoucím směrování sportu. Hlavním tématem bude zřejmě kontrola nákladů, aby byla zajištěna existence současných 11 týmů.
Šéfové týmů a FIA loni předběžně schválili plány na tvrdší kontrolu nákladu a jejich omezení od roku 2015, týmy se však musí dohodnout na řádných pravidlech. Klíčové bude specifikovat, kterých oblastí se omezení nákladů bude dotýkat. K dohodě by mělo dojít v červnu tohoto roku. FIA proto svolává schůzku na leden, aby společně s týmy mohly dojít ke kompromisu před vypršením letního termínu.
Nalezení shody, která by uspokojila všechny týmy, nebude jednoduché, protože pokud budou limity nastaveny příliš vysoko dle libosti velkých týmů, ty menší, které sotva přežívají, by z toho neměly žádný užitek.
Ferrari navrhlo vícevrstvý rozpočtový strop, který zohledňuje potřeby týmů, které také vyrábějí motory, a zároveň i menších stájí.
Stefano Domenicali k tomu nedávno řekl: "Přišli jsme s nápadem, že místo stejného přístupu uděláme něco odlišně, protože abych byl upřímný, tak hovoříme pouze o tom, co se dotkne větších týmů, nikoliv těch menších, které jsou připraveny umřít.
Proč například nezvážíme přístup, kdy by tým, který si dokáže vydělat určité množství peněz, určité množství peněz nemohl utratit? Můžeme pak udržet rovnováhu mezi příjmy a náklady, aby všichni i s odlišnou strukturou mohli mít odlišný přístup k odlišným situacím," vysvětluje šéf Ferrari.
Ferrari navrhuje vícevrstvé stropy, které umožňují zvolit odlišný přístup k různým týmům(foto: Scuderia Ferrari)
Podle Erica Boulliera problém nespočívá v omezení utrácení špičkových týmů, ale v zajištění toho, aby kvůli struktuře nákladů nezůstalo pouze několik stájí schopných uspět.
"Stále jsme vzdáleni nějakému podpisu. V principu musíme pochopit, že můžete mít možná tři či čtyři týmy, které si mohou utratit dvojnásobek průměrného rozpočtu zbytku pole. Pro mě problém nespočívá v tom, co utratí, protože čím více utrácejí, tím lepší to je v určitých směrech pro F1.
Potřebujeme ale konkurenceschopnost, která většině týmů umožní bojovat o pódia. Pokud budete mít stejného vítěze jako v minulosti, může to být pro F1 nebezpečné. Musíme se ujistit, že do paddocku většině přineseme stabilitu, aby o šampionát mohlo bojovat více týmů a závodění bylo více vzrušující," dodává Boullier.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.