Williams dnes potvrdil, že k prvnímu předsezónnímu testu do Jerezu dorazí s novým vozem.
Stáj z Grove se tak přidává mezi týmy, které za dva týdnu ve Španělsku nebudou chybět. Přípravy nového vozu nezvládá zatím pouze Lotus, který potvrdil, že se objeví až při druhém testování v Bahrajnu.
We'll be on track in Jerez in just over 2 weeks.... and everyone is looking forward to getting going now!
— Williams F1 Team (@WilliamsF1Team) January 13, 2014
Williams loni sice v Jerezu také nechyběl, ovšem k testování tam dorazil se starým autem z roku 2012. Tentokrát by měl vše zvládnout a na trať 28. ledna 2014 vyrazit s novým monopostem FW36. Tým dnes na Twitteru uvedl, že výrobu prvního šasi již zahájili.
Good morning from Grove.... things are starting to get busy now as we enter FW36 car build week!
— Williams F1 Team (@WilliamsF1Team) January 13, 2014
Caterham, Marussia, McLaren a Mercedes již dříve uvedli, že v Jerezu nebudou chybět. V pravém sloupci na hlavní stránce F1news.cz můžete sledovat data předsezónních testů včetně termínů prezentací nových vozů.
Na žádnou velkou slávu to však nevypadá, většina týmů své zbraně odhalí v úterý ráno v Jerezu. McLaren tak sice učiní již v pátek 24. ledna, půjde ovšem pouze o Internetovou prezentaci bez účasti novinářů.
Loňský Williams FW35, letos bude tým na dráze reprezentovat Valtteri Bottas a Felipe Massa(foto: Williams F1 Team)
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.