Testovací pilot McLarenu hovoří o loňské mizerné sezóně z pohledu týmu a o přípravách nového vozu na testování a závody v roce 2014.
Na dotaz, zda se McLarenu podařilo identifikovat, proč byli tak pomalí, a zajistit, aby se nedopustili stejných chyb letos, Paffett přiznává: "Myslím, že kdybychom to plně identifikovali, byli bychom ke konci roku mnohem konkurenceschopnější."
"Přijali jsme to, že jsme se dopustili chyb, a existují oblasti vozu, o nichž víme, že byly problematické. Myslím si ale, že problém byl u některých oblastí, které byly příliš velké na to, aby se během sezóny daly napravit," pokračuje testovací jezdec McLarenu.
"Takže si jsem celkem jistý, že máme dobré ponětí o tom, co se pokazilo, ale nikdy to nemůžete říci s jistotou, dokud nepostavíte další auto, abyste přesně věděli, co nevyšlo. Víme ale, co s letošním autem děláme.
Je to stejně úplně jiný vůz, poučili jsme se z oblastí u loňského auta, kterým se potřebujeme vyhnout, stejně to ale bude odlišné auto - jde o odlišnou výzvu, a je to výzva pro všechny. Rozhodně to vnímáme tak trochu jako nový začátek pro všechny a velmi usilujeme o tom, abychom vše od začátku měli vyřešené.
Můžete si stanovovat cíle, ale nikdy nebudeme vědět, jak na tom jsme, dokud nevyjedeme k testování a k prvnímu závodu. Kvůli tak velké změně v pravidlech opravdu nevíte, jak na tom musíte být.
Časy na simulátoru nic neznamenají, protože nevíte, co dělají všichni ostatní a při tak velké změně v designu vozu pro tento rok si nemyslím, že před prvním závodem budeme opravdu vědět, jak na tom jsme," očekává Paffett.
McLaren plně nepochopil veškeré příčiny neúspěchu loňského vozu MP4-28, problematickým oblastem se však chce vyhnout (foto: McLaren Mercedes)
McLaren v Jerezu chybět nebudePokud jde o vývoj McLarenu MP4-29, vše postupuje podle plánu. Paffett se již s novým vozem setkal: "Ano, viděl jsem auto v dílně. Tvrdě na něm pracují a bude v Jerezu. Představeno bude ve Wokingu během digitálního odhalení 24. ledna a pak na dráze 28. 1. v Jerezu."
Testovací pilot ale do Španělska nezamíří: "Já tam nebudu, budu sledovat testy v továrně na simulátoru. První den toho zřejmě moc neujedeme, budeme však na simulátoru připraveně na jakoukoliv zpětnou vazbu, kterou budeme moci od jezdců na dráze dostat, a snažit se pomoci vyvíjet auto během prvního testu."
"Všechno probíhá dle plánů, a když se dostaneme do Jerezu, budeme o něm vědět mnohem více. Myslím si ale, že prvním cílem bude pochopení nové pohonné jednotky a toho, jak to všechno funguje, což nebude podle mě vůbec jednoduché," dodává Paffett pro Sky Sports.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.