Testovací pilot McLarenu hovoří o loňské mizerné sezóně z pohledu týmu a o přípravách nového vozu na testování a závody v roce 2014.
Na dotaz, zda se McLarenu podařilo identifikovat, proč byli tak pomalí, a zajistit, aby se nedopustili stejných chyb letos, Paffett přiznává: "Myslím, že kdybychom to plně identifikovali, byli bychom ke konci roku mnohem konkurenceschopnější."
"Přijali jsme to, že jsme se dopustili chyb, a existují oblasti vozu, o nichž víme, že byly problematické. Myslím si ale, že problém byl u některých oblastí, které byly příliš velké na to, aby se během sezóny daly napravit," pokračuje testovací jezdec McLarenu.
"Takže si jsem celkem jistý, že máme dobré ponětí o tom, co se pokazilo, ale nikdy to nemůžete říci s jistotou, dokud nepostavíte další auto, abyste přesně věděli, co nevyšlo. Víme ale, co s letošním autem děláme.
Je to stejně úplně jiný vůz, poučili jsme se z oblastí u loňského auta, kterým se potřebujeme vyhnout, stejně to ale bude odlišné auto - jde o odlišnou výzvu, a je to výzva pro všechny. Rozhodně to vnímáme tak trochu jako nový začátek pro všechny a velmi usilujeme o tom, abychom vše od začátku měli vyřešené.
Můžete si stanovovat cíle, ale nikdy nebudeme vědět, jak na tom jsme, dokud nevyjedeme k testování a k prvnímu závodu. Kvůli tak velké změně v pravidlech opravdu nevíte, jak na tom musíte být.
Časy na simulátoru nic neznamenají, protože nevíte, co dělají všichni ostatní a při tak velké změně v designu vozu pro tento rok si nemyslím, že před prvním závodem budeme opravdu vědět, jak na tom jsme," očekává Paffett.
McLaren plně nepochopil veškeré příčiny neúspěchu loňského vozu MP4-28, problematickým oblastem se však chce vyhnout (foto: McLaren Mercedes)
McLaren v Jerezu chybět nebudePokud jde o vývoj McLarenu MP4-29, vše postupuje podle plánu. Paffett se již s novým vozem setkal: "Ano, viděl jsem auto v dílně. Tvrdě na něm pracují a bude v Jerezu. Představeno bude ve Wokingu během digitálního odhalení 24. ledna a pak na dráze 28. 1. v Jerezu."
Testovací pilot ale do Španělska nezamíří: "Já tam nebudu, budu sledovat testy v továrně na simulátoru. První den toho zřejmě moc neujedeme, budeme však na simulátoru připraveně na jakoukoliv zpětnou vazbu, kterou budeme moci od jezdců na dráze dostat, a snažit se pomoci vyvíjet auto během prvního testu."
"Všechno probíhá dle plánů, a když se dostaneme do Jerezu, budeme o něm vědět mnohem více. Myslím si ale, že prvním cílem bude pochopení nové pohonné jednotky a toho, jak to všechno funguje, což nebude podle mě vůbec jednoduché," dodává Paffett pro Sky Sports.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.