Sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon tvrdí, že nemá žádné pochybnosti ohledně vstupu svého týmu do letošní sezóny Formule 1. Nový vůz chtějí stihnout připravit již pro první test v Jerezu.
V oficiálním seznamu, který FIA vydala v pátek, je u Marussie a Lotusu poznámka, že jejich účast bude ještě potvrzena. To sice zvedlo vlnu spekulací ohledně budoucnosti týmů, podle zainteresovaných však jde pouze o formalitu související s příslušnými poplatky.
"Tohle v několika příštích dnes zmizí. Jde čistě o načasování a administrativní záležitost. Nemáme o to vůbec obavy," vysvětluje pri Autosport poznámku Lowdon.
Ačkoliv Lotus odhalil, že v Jerezu nebude, a podle svého šéfa Erica Boulliera nebudou sami, Marussia do Španělska k prvnímu testu s novým vozem hodlá dorazit.
"Plánujeme být v Jerezu. Není nic, co by nás momentálně zastavilo. Každý tým by chtěl odjet všechny testy. Testování je trochu omezeno, a pokud je omezeno, pak to obecně znamená, že chcete využít to, co je k dispozici. My to tedy rozhodně plánujeme, podobně jako většina týmů, které tam chtějí být," vysvětluje sportovní ředitel Marussie.
"Zároveň existují tisíce dílů a jeden z nich může vést k přehodnocení či změně plánů. Auto přesto může být připraveno a vy můžete chtít přehodnotit, jak k něčemu přistoupíte. Jsem si jistý, že všechny týmy jsou ve stejné situaci.
Nemyslím si, že někdo dokončí auto a zůstane v garáži. Pokud ano, pak to znamená, že nevyužili veškerý dostupný čas pro design," dodává Lowdon, který rovněž potvrdil, že Marussia bude letos pokračovat se stejnými piloty jako loni - s Julesem Bianchim a Maxem Chiltonem (více zde).
Marussie chce testování v Jerezu s novým vozem stihnout (foto: Marussia F1 Team)
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.