Sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon tvrdí, že nemá žádné pochybnosti ohledně vstupu svého týmu do letošní sezóny Formule 1. Nový vůz chtějí stihnout připravit již pro první test v Jerezu.
V oficiálním seznamu, který FIA vydala v pátek, je u Marussie a Lotusu poznámka, že jejich účast bude ještě potvrzena. To sice zvedlo vlnu spekulací ohledně budoucnosti týmů, podle zainteresovaných však jde pouze o formalitu související s příslušnými poplatky.
"Tohle v několika příštích dnes zmizí. Jde čistě o načasování a administrativní záležitost. Nemáme o to vůbec obavy," vysvětluje pri Autosport poznámku Lowdon.
Ačkoliv Lotus odhalil, že v Jerezu nebude, a podle svého šéfa Erica Boulliera nebudou sami, Marussia do Španělska k prvnímu testu s novým vozem hodlá dorazit.
"Plánujeme být v Jerezu. Není nic, co by nás momentálně zastavilo. Každý tým by chtěl odjet všechny testy. Testování je trochu omezeno, a pokud je omezeno, pak to obecně znamená, že chcete využít to, co je k dispozici. My to tedy rozhodně plánujeme, podobně jako většina týmů, které tam chtějí být," vysvětluje sportovní ředitel Marussie.
"Zároveň existují tisíce dílů a jeden z nich může vést k přehodnocení či změně plánů. Auto přesto může být připraveno a vy můžete chtít přehodnotit, jak k něčemu přistoupíte. Jsem si jistý, že všechny týmy jsou ve stejné situaci.
Nemyslím si, že někdo dokončí auto a zůstane v garáži. Pokud ano, pak to znamená, že nevyužili veškerý dostupný čas pro design," dodává Lowdon, který rovněž potvrdil, že Marussia bude letos pokračovat se stejnými piloty jako loni - s Julesem Bianchim a Maxem Chiltonem (více zde).
Marussie chce testování v Jerezu s novým vozem stihnout (foto: Marussia F1 Team)
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.