Podle testovacího pilota McLarenu, Garyho Paffetta, dokáže Kevin Magnussen na Jensona Buttona tlačit a přinutit jej k lepším výkonům, stejně jako to dělal Lewis Hamilton.
Po odchodu Lewise Hamiltona k Mercedesu najal McLaren Sergia Péreze. Mexičan nakonec loni získal o 24 bodů méně než Button, avšak v kvalifikaci to bylo vyrované. Pérez v nich dokázal z devatenácti závodů desetkrát dojet výš než Button. Ztrácel však v průměru 0,24s. A podle Paffetta to přesně ukazuje oblast, kde Button nebyl dostatečně tlačen, aby ještě zlepšil své výkony.
Po roce ve Wokingu Pérez zamířil k Force Indii, protože McLaren vsadil na dánského mladíka Kevina Magnussena. Paffett věří, že Magnussen bude pro Buttona vhodným týmovým kolegou a bude na něj mít pozitivní vliv.
"V McLarenu chceme vidět, že letos je na Jensona vyvíjen velký tlak. Potřebuje vedle sebe někoho rychlejšího, kdo jej dotlačí k lepším výkonům. To je přesně to, co jsme viděli, když byl v týmu Lewis," okomentoval situaci během slavnostní akce Autosportu.
"Lewis je jeden z nejlepších pilotů co se kvalifikace týče a vždy tlačil Jensona až za limit, takže Jenson musel tvrdě pracovat, aby mu stačil. Loni to bylo docela vyrovnané a příliš na sebe netlačili. Já ale věřím, že díky Kevinovi se to do týmu opět vrátí. Z toho, co jsme zatím viděli víme, je extrémně rychlý," uvedl Paffett, který v McLarenu pracuje již sedm let.
"Kevinovi chybí zkušenosti s F1, ale během dvou let v sérii Formule Renault 3,5 jsme sledovali, jak moc se jako závodník změnil. Byl rychlý, ale lehkomyslný, měl v roce 2012 spoustu nehod, ale loni se prokázal jako velmi kompletní závodník - stále rychlý, ale chytřejší a mnohem techničtější než dříve. Stále se toho musí hodně naučit, ale je rychlý, je to dobrý žák a mění se k lepšímu," poznamenal.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.