Podle testovacího pilota McLarenu, Garyho Paffetta, dokáže Kevin Magnussen na Jensona Buttona tlačit a přinutit jej k lepším výkonům, stejně jako to dělal Lewis Hamilton.
Po odchodu Lewise Hamiltona k Mercedesu najal McLaren Sergia Péreze. Mexičan nakonec loni získal o 24 bodů méně než Button, avšak v kvalifikaci to bylo vyrované. Pérez v nich dokázal z devatenácti závodů desetkrát dojet výš než Button. Ztrácel však v průměru 0,24s. A podle Paffetta to přesně ukazuje oblast, kde Button nebyl dostatečně tlačen, aby ještě zlepšil své výkony.
Po roce ve Wokingu Pérez zamířil k Force Indii, protože McLaren vsadil na dánského mladíka Kevina Magnussena. Paffett věří, že Magnussen bude pro Buttona vhodným týmovým kolegou a bude na něj mít pozitivní vliv.
"V McLarenu chceme vidět, že letos je na Jensona vyvíjen velký tlak. Potřebuje vedle sebe někoho rychlejšího, kdo jej dotlačí k lepším výkonům. To je přesně to, co jsme viděli, když byl v týmu Lewis," okomentoval situaci během slavnostní akce Autosportu.
"Lewis je jeden z nejlepších pilotů co se kvalifikace týče a vždy tlačil Jensona až za limit, takže Jenson musel tvrdě pracovat, aby mu stačil. Loni to bylo docela vyrovnané a příliš na sebe netlačili. Já ale věřím, že díky Kevinovi se to do týmu opět vrátí. Z toho, co jsme zatím viděli víme, je extrémně rychlý," uvedl Paffett, který v McLarenu pracuje již sedm let.
"Kevinovi chybí zkušenosti s F1, ale během dvou let v sérii Formule Renault 3,5 jsme sledovali, jak moc se jako závodník změnil. Byl rychlý, ale lehkomyslný, měl v roce 2012 spoustu nehod, ale loni se prokázal jako velmi kompletní závodník - stále rychlý, ale chytřejší a mnohem techničtější než dříve. Stále se toho musí hodně naučit, ale je rychlý, je to dobrý žák a mění se k lepšímu," poznamenal.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.