Marussia oficiálně potvrdila, že Max Chilton za ní bude závodit i v letošním roce společně s Julesem Bianchim.
Dvaadvacetiletý britský pilot vytvořil v minulém roce rekord, když jako nováček dokončil všech 19 závodů. Svůj nejlepší výsledek dosáhl v Monaku, kde byl klasifikován na 14. pozici, v kvalifikaci do Q2 poprvé postoupil ve Velké ceně Británie.
"Jsem tak rád, že můžu učinit tohle oznámení. Opravdu děkuji Marussii, že mi věří a dá mi možnost i druhý rok. Kontinuita je pro mě absolutně klíčovou. Odjel jsem tři roky v GP2, první rok jsem se dobře učil a ve druhém jsem na to tlačil. Mohli jsme bojovat o vítězství v kvalifikacích a v závodech a celá atmosféra se změnila. Snad k tomu dojde i v Marussii," uvádí Chilton.
Very happy to announce that I will be continuing with @Marussia_F1Team in the 2014 F1 World Championship. Great bunch of people #TeamSpirit
— Max Chilton (@maxchilton) January 11, 2014
Sportovní ředitel Marussie Grame Lowdon nepochybuje o tom, že se tým postaví na start i letos a o jmenování Chiltona říká: "Byly dvě věci, na které jsme hleděli. Jednou je to, že jsme v F1 nikdy nepokračovali s oběma piloty z jedné do druhé sezóny."
"Se změnami v technických pravidlech, které vstupují v platnost, to je důležité. Max se také minulý rok hodně zlepšil, zejména po přestávce. Známe jej dlouho. Podívejte se na jeho výkonnost v nižších formulích.
Nedostal se rychle z jedné série do druhé, zůstával v ní a učil se. Můžete pozorovat, že od poloviny sezóny došlo k opravdu působivým změnám, takže v podstatě splnil vše pro to, aby pokračoval v roce 2014," dodává Lowdon.
Max Chilton bude s Marussií pokračovat (foto: Marussia F1 Team)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.