Mezi uznávané osobnosti automobilového sportu, kteří chtějí vyjádřit své názory na nadcházející sezonu, se zařadil i Giancarlo Minardi
Giancarlo Minardi považuje za důležité nadcházející testy v Jerezu. Neúčast Lotusu na nich nevidí nijak pesimisticky, anglickému týmu věří, že se s tím dokáže vyrovnat. „S příchodem Nového roku se F1 dostala do horkého měsíce. V nadcházejících týdnech některé týmy odhalí, alespoň virtuálně, vzhled svých monopostů v očekávání prvního testu, který je na programu 28. ledna na okruhu v Jerezu. V současnosti nevíme, kolik týmů se testů ve Španělsku zúčastní. Jistá je neúčast týmu Lotus, který byl poznamenán velkým odchodem techniků. Nezapomínejme ale, že tým je stále složený z „tvrdého jádra“, které má kořeny u zrodu týmu Toleman, který se svým personálem dokázal čelit výzvám a přežít v různých podmínkách.“
Při přípravě nových monopostů mají podle Minardiho výhodu dva týmy, které si sami postaví motor i zbytek vozu – Ferrari a Mercedes. „Stojíme před novou kapitolou F1 a týmy se musí vyrovnat s novými problémy v různých oblastech. Většina týmů dostala od svých dodavatelů „krejčovské figuríny“ – motory, kolem kterých se teď pokouší co nejlépe postavit zbytek. Ferrari a Mercedes mají z tohoto hlediska výhodu, dělají si všechno sami.“
Faktorů, ovlivňujících vývoj závodů a pořadí v tabulce bude v následující sezoně víc. Podle Minardiho možná nebude stačit mít v týmu skvělého jezdce… „Bude to těžká sezona, kde hlavní slovo budou mít spolehlivost a spotřeba paliva. Letos nebude stačit mít nejvýkonnější vůz. Vítězný monopost musí být také spolehlivý a s malou spotřebou paliva. Po osmi letech, kdy se pravidla skoro neměnila, se musí začít od nuly. Zkoumají se nové věci ohledně rekuperace energie, v této oblasti vidíme velký pokrok. Pro týmy bude důležité najít ten správný vztah se svými dodavateli v zájmu co nejoptimálnější adaptace jednotlivých dílů do nového vozu. Vzhledem k posledním sezonám narůstá důležitost předsezonních testů. Týmy se zajímají zejména o první okruhy absolvované v testech. V minulosti zaručovala úspěch týmu i sestava pilotů. Letos se může stát, že nebude stačit mít ve svém týmu Alonsa, Vettela, Rosberga, nebo Hamiltona. Zvítězit v roce 2014 nebude vždy znamenat být nejrychlejší na trati…“
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.