Mezi uznávané osobnosti automobilového sportu, kteří chtějí vyjádřit své názory na nadcházející sezonu, se zařadil i Giancarlo Minardi
Giancarlo Minardi považuje za důležité nadcházející testy v Jerezu. Neúčast Lotusu na nich nevidí nijak pesimisticky, anglickému týmu věří, že se s tím dokáže vyrovnat. „S příchodem Nového roku se F1 dostala do horkého měsíce. V nadcházejících týdnech některé týmy odhalí, alespoň virtuálně, vzhled svých monopostů v očekávání prvního testu, který je na programu 28. ledna na okruhu v Jerezu. V současnosti nevíme, kolik týmů se testů ve Španělsku zúčastní. Jistá je neúčast týmu Lotus, který byl poznamenán velkým odchodem techniků. Nezapomínejme ale, že tým je stále složený z „tvrdého jádra“, které má kořeny u zrodu týmu Toleman, který se svým personálem dokázal čelit výzvám a přežít v různých podmínkách.“
Při přípravě nových monopostů mají podle Minardiho výhodu dva týmy, které si sami postaví motor i zbytek vozu – Ferrari a Mercedes. „Stojíme před novou kapitolou F1 a týmy se musí vyrovnat s novými problémy v různých oblastech. Většina týmů dostala od svých dodavatelů „krejčovské figuríny“ – motory, kolem kterých se teď pokouší co nejlépe postavit zbytek. Ferrari a Mercedes mají z tohoto hlediska výhodu, dělají si všechno sami.“
Faktorů, ovlivňujících vývoj závodů a pořadí v tabulce bude v následující sezoně víc. Podle Minardiho možná nebude stačit mít v týmu skvělého jezdce… „Bude to těžká sezona, kde hlavní slovo budou mít spolehlivost a spotřeba paliva. Letos nebude stačit mít nejvýkonnější vůz. Vítězný monopost musí být také spolehlivý a s malou spotřebou paliva. Po osmi letech, kdy se pravidla skoro neměnila, se musí začít od nuly. Zkoumají se nové věci ohledně rekuperace energie, v této oblasti vidíme velký pokrok. Pro týmy bude důležité najít ten správný vztah se svými dodavateli v zájmu co nejoptimálnější adaptace jednotlivých dílů do nového vozu. Vzhledem k posledním sezonám narůstá důležitost předsezonních testů. Týmy se zajímají zejména o první okruhy absolvované v testech. V minulosti zaručovala úspěch týmu i sestava pilotů. Letos se může stát, že nebude stačit mít ve svém týmu Alonsa, Vettela, Rosberga, nebo Hamiltona. Zvítězit v roce 2014 nebude vždy znamenat být nejrychlejší na trati…“
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.