Lotus přes ohlášenou absenci v prvním testu v Jerezu a odliv některých klíčových inženýrů tvrdí, že má svou budoucnost zajištěnou.
Otázka financí Lotusu se dostala při odchodu Kimiho Räikkönen dva závody před koncem loňské sezóny znovu do středu zájmu médií. Fin si tehdy postěžoval, že za loňský rok nedostal zaplaceno ani dolar.
Šéf týmu Eric Boullier ale nyní pro BBC uvádí: "Všechno je zde v pořádku. Lotus bude stát na roštu letos i dlouho potom." Podle něj budou možná ještě některé další stáje následovat jejich příklad a vynechají první test v Jerezu, který je letos obzvlášť důležitý
"Uvidíte, že nebudeme jediný tým, který v Jerezu bude scházet. Vím už, že tohle je fakt. Už před měsícem jsme říkali, že to bude těsné. S tím vlastně většina týmů souhlasila. Pak jsme přijali rozhodnutí," pokračuje Boullier.
"Je pravdou, že auto nebudeme mít připraveno včas, bude však hotovo krátce poté, což z některých hledisek není špatné, protože budeme mít čas na sledování toho, co dělají ostatní, zatímco nikdo jiný nebude moci pozorovat to, co děláme my. Nezapomeňte, že letos dochází k velké změně v pravidlech, takže se všichni budou navzájem velmi pečlivě sledovat," tvrdí.
Uznává sice, že z vynechání čtyř testovacích dnů z celkových dvanácti před sezónou měl obavy, zároveň však dodává: "Přijali jsme to rozhodnutí s vědomím, že přijdeme o třetinu testování, takže se musíme soustředit na odlišný způsob přístupu k některým věcem, abychom neztratili příliš," dodává šéf Lotusu, který stále formálně nepotvrdil odběr motorů od Renaultu.
Budoucnost Lotusu je dle Erica Boulliera zajištěná (foto: Lotus F1 Team)
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.