Lotus přes ohlášenou absenci v prvním testu v Jerezu a odliv některých klíčových inženýrů tvrdí, že má svou budoucnost zajištěnou.
Otázka financí Lotusu se dostala při odchodu Kimiho Räikkönen dva závody před koncem loňské sezóny znovu do středu zájmu médií. Fin si tehdy postěžoval, že za loňský rok nedostal zaplaceno ani dolar.
Šéf týmu Eric Boullier ale nyní pro BBC uvádí: "Všechno je zde v pořádku. Lotus bude stát na roštu letos i dlouho potom." Podle něj budou možná ještě některé další stáje následovat jejich příklad a vynechají první test v Jerezu, který je letos obzvlášť důležitý
"Uvidíte, že nebudeme jediný tým, který v Jerezu bude scházet. Vím už, že tohle je fakt. Už před měsícem jsme říkali, že to bude těsné. S tím vlastně většina týmů souhlasila. Pak jsme přijali rozhodnutí," pokračuje Boullier.
"Je pravdou, že auto nebudeme mít připraveno včas, bude však hotovo krátce poté, což z některých hledisek není špatné, protože budeme mít čas na sledování toho, co dělají ostatní, zatímco nikdo jiný nebude moci pozorovat to, co děláme my. Nezapomeňte, že letos dochází k velké změně v pravidlech, takže se všichni budou navzájem velmi pečlivě sledovat," tvrdí.
Uznává sice, že z vynechání čtyř testovacích dnů z celkových dvanácti před sezónou měl obavy, zároveň však dodává: "Přijali jsme to rozhodnutí s vědomím, že přijdeme o třetinu testování, takže se musíme soustředit na odlišný způsob přístupu k některým věcem, abychom neztratili příliš," dodává šéf Lotusu, který stále formálně nepotvrdil odběr motorů od Renaultu.
Budoucnost Lotusu je dle Erica Boulliera zajištěná (foto: Lotus F1 Team)
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.