Caterham rozšiřuje seznam týmů, které nebudou scházet při prvním testování ve španělském Jerezu za tři týdny.
Tým včera oznámil, že své nové auto představí bez velkých fanfár před začátkem prvního dne testů v Jerezu 28. ledna 2014, podobně jako Mercedes.
"Přichází nám dost otázek ohledně toho, kdy představíme auto pro rok 2014 a jaké máme testovací plány, takže: zúčastníme se všech tří testů - ve Španělsku a obou v Bahrajnu. Nový vůz odhalíme ráno první den testů, 28. ledna," hlásá Caterham.
O svém jezdeckém složení pro letošní sezónu však tým stále mlčí: "Více zpráv bude následovat co nejdříve, jak jen to bude možné."
We'll be at all three tests, in Spain (T01) & Bahrain (T02 / T03) & we'll unveil the 2014 car on the morning of T01 day one, 28 Jan.
— Caterham F1 Team (@CaterhamF1) January 8, 2014
Pouze McLaren se zatím svůj vůz odhodlal ukázat dříve, i když prezentace bude probíhat bez fyzické přítomnosti novinářů pouze digitálně přes Internet, a to v poledne 24. ledna (data představení nových vozů a předsezónních testů můžete sledovat v pravém sloupci na hlavní stránce F1News.cz).
Letos testování kvůli technickým změnám začíná podstatně dříve, týmy si potřebují vyzkoušet nové V6 turbomotory s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS) v kombinaci s novými osmirychlostními převodovkami. Nové pneumatiky také vyvinulo Pirelli a do hry vstupují i další restrikce v oblasti aerodynamiky.
Proto bylo překvapením oznámení Lotusu, že do Jerezu s novým (ani starým) vozem nedorazí, na což podle pilota Sauberu Adriana Sutila doplatí: "Myslím, že to, co momentálně potřebujete, je reálné testování, ne práce na simulátorech, protože všechno se simulovat nedá.
Potřebujete vyrazit na okruh a vidět, jak to funguje. Tohle je velmi důležitý test a podle mě je jasné, že to pro Lotus bude nevýhodou. Ale kdo ví, proč se tak rozhodli? Řekl bych, že to rozhodně není dobré."
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.