Caterham rozšiřuje seznam týmů, které nebudou scházet při prvním testování ve španělském Jerezu za tři týdny.
Tým včera oznámil, že své nové auto představí bez velkých fanfár před začátkem prvního dne testů v Jerezu 28. ledna 2014, podobně jako Mercedes.
"Přichází nám dost otázek ohledně toho, kdy představíme auto pro rok 2014 a jaké máme testovací plány, takže: zúčastníme se všech tří testů - ve Španělsku a obou v Bahrajnu. Nový vůz odhalíme ráno první den testů, 28. ledna," hlásá Caterham.
O svém jezdeckém složení pro letošní sezónu však tým stále mlčí: "Více zpráv bude následovat co nejdříve, jak jen to bude možné."
We'll be at all three tests, in Spain (T01) & Bahrain (T02 / T03) & we'll unveil the 2014 car on the morning of T01 day one, 28 Jan.
— Caterham F1 Team (@CaterhamF1) January 8, 2014
Pouze McLaren se zatím svůj vůz odhodlal ukázat dříve, i když prezentace bude probíhat bez fyzické přítomnosti novinářů pouze digitálně přes Internet, a to v poledne 24. ledna (data představení nových vozů a předsezónních testů můžete sledovat v pravém sloupci na hlavní stránce F1News.cz).
Letos testování kvůli technickým změnám začíná podstatně dříve, týmy si potřebují vyzkoušet nové V6 turbomotory s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS) v kombinaci s novými osmirychlostními převodovkami. Nové pneumatiky také vyvinulo Pirelli a do hry vstupují i další restrikce v oblasti aerodynamiky.
Proto bylo překvapením oznámení Lotusu, že do Jerezu s novým (ani starým) vozem nedorazí, na což podle pilota Sauberu Adriana Sutila doplatí: "Myslím, že to, co momentálně potřebujete, je reálné testování, ne práce na simulátorech, protože všechno se simulovat nedá.
Potřebujete vyrazit na okruh a vidět, jak to funguje. Tohle je velmi důležitý test a podle mě je jasné, že to pro Lotus bude nevýhodou. Ale kdo ví, proč se tak rozhodli? Řekl bych, že to rozhodně není dobré."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.