Lotus již oznámil, že na první testování v Jerezu nedorazí ani se starým vozem. Ani ostatní týmy však nečeká jednoduchá příprava na přelomovou sezónu Formule 1 se spoustou technických změn.
Již několik let se připravují na letošní ročník, kdy se dočkáme změny v aerodynamice, pohonných jednotkách, v systému pro rekuperaci energie (ERS), převodovkách, v brzdných systémech, v pneumatikách a dalších částech vozu F1.
V předchozích letech si týmy zvykly na to, že během testů najezdili tisíce kilometrů a pak rychle vyladili drobné potíže, které se před sezónou objevili. S příchodem výše uvedených novinek ale mohou očekávat, že tentokrát nebude vše tak bezproblémové.
"Letošní rok bude úzkost zřejmě větší než obvykle, protože vozy jsou rozhodně složitější. Pracujeme ale na motorech a šasi s nástroji, které máme v továrně, abychom zajistili, že až se první den rozsvítí zelená světla, tak budeme připraveni ujet tolik kilometrů, co v prvním testu minulý rok," uvádí technický ředitel Ferrari James Allison.
"Bude to cílem všech na roštu. Všichni budeme vystrašení, ale každý rok je úžasné, co týmy dokážou vytáhnout z rukávu, a já očekávám, že to letos nebude odlišné. Někteří prožijí dramatické okamžiky, jiní klidné období. My se chceme ujistit, že v poklidu ujedeme spoustu kilometrů, které nám umožní dosáhnout pokroku před prvním závodem," pokračuje Allison.
Pokud jde o formu Ferrari, je klidný, ale jeden ze šéfů týmů předpokládá, že Jerez může být "masakrem" z pohledu bídné spolehlivosti. Problematická mohou být již instalační kola.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nevylučuje, že to může být dobré nebo špatné. Na dotaz, zda Jerez z jeho pohledu může být masakrem kvůli velkým technickým potížím, pro Autosport odpověděl: "Může. Masakr je ale pro sport někdy dobrý, ne? Pro některé lidi na jeho jedné straně tedy může být dobrý."
Příchod turbomotorů a dalších technický změn týmům před začátkem sezóny zamotá hlavy(foto: Renault Sport F1)
Rozhodne tedy spolehlivost o titulu? Jsou nečekané technické problémy tím, co po dominanci Sebastiana Vettela Formule 1 potřebuje? Mnoho odborníků v paddocku se domnívá, že spolehlivost bude klíčovou.
"Není to tak dávno, kdy na boxové zídce panovalo při vedení napětí, protože se věci mohly pokazit. Spolehlivost je teď tak dobrá, že si během závodu nedělám starosti o to, zda dokončíme, jak to bylo kdysi," vzpomíná Whitmarsh.
"Týmy se zlepšily. Obzvlášť věci jako parc fermé, o kterých všichni říkali, že ubere ze spolehlivosti tím, že týmy nebudou moci sahat na vozy, přispěly ke zlepšení spolehlivosti a zlepšili disciplínu při správné stavbě vozu.
Když máte spoustu mechaniků a dáte jim čtyři plné noční, pak jste překvapeně, když se objeví drobný problém a děláte si z toho hlavu, že jo?" pokračuje šéf McLarenu. Noční směny budou zřejmě na počátku sezóny 2014 běžné a nás před prvním závodem v Melbourne čeká několik velmi zajímavých týdnů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.