Lotus již oznámil, že na první testování v Jerezu nedorazí ani se starým vozem. Ani ostatní týmy však nečeká jednoduchá příprava na přelomovou sezónu Formule 1 se spoustou technických změn.
Již několik let se připravují na letošní ročník, kdy se dočkáme změny v aerodynamice, pohonných jednotkách, v systému pro rekuperaci energie (ERS), převodovkách, v brzdných systémech, v pneumatikách a dalších částech vozu F1.
V předchozích letech si týmy zvykly na to, že během testů najezdili tisíce kilometrů a pak rychle vyladili drobné potíže, které se před sezónou objevili. S příchodem výše uvedených novinek ale mohou očekávat, že tentokrát nebude vše tak bezproblémové.
"Letošní rok bude úzkost zřejmě větší než obvykle, protože vozy jsou rozhodně složitější. Pracujeme ale na motorech a šasi s nástroji, které máme v továrně, abychom zajistili, že až se první den rozsvítí zelená světla, tak budeme připraveni ujet tolik kilometrů, co v prvním testu minulý rok," uvádí technický ředitel Ferrari James Allison.
"Bude to cílem všech na roštu. Všichni budeme vystrašení, ale každý rok je úžasné, co týmy dokážou vytáhnout z rukávu, a já očekávám, že to letos nebude odlišné. Někteří prožijí dramatické okamžiky, jiní klidné období. My se chceme ujistit, že v poklidu ujedeme spoustu kilometrů, které nám umožní dosáhnout pokroku před prvním závodem," pokračuje Allison.
Pokud jde o formu Ferrari, je klidný, ale jeden ze šéfů týmů předpokládá, že Jerez může být "masakrem" z pohledu bídné spolehlivosti. Problematická mohou být již instalační kola.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nevylučuje, že to může být dobré nebo špatné. Na dotaz, zda Jerez z jeho pohledu může být masakrem kvůli velkým technickým potížím, pro Autosport odpověděl: "Může. Masakr je ale pro sport někdy dobrý, ne? Pro některé lidi na jeho jedné straně tedy může být dobrý."
Příchod turbomotorů a dalších technický změn týmům před začátkem sezóny zamotá hlavy(foto: Renault Sport F1)
Rozhodne tedy spolehlivost o titulu? Jsou nečekané technické problémy tím, co po dominanci Sebastiana Vettela Formule 1 potřebuje? Mnoho odborníků v paddocku se domnívá, že spolehlivost bude klíčovou.
"Není to tak dávno, kdy na boxové zídce panovalo při vedení napětí, protože se věci mohly pokazit. Spolehlivost je teď tak dobrá, že si během závodu nedělám starosti o to, zda dokončíme, jak to bylo kdysi," vzpomíná Whitmarsh.
"Týmy se zlepšily. Obzvlášť věci jako parc fermé, o kterých všichni říkali, že ubere ze spolehlivosti tím, že týmy nebudou moci sahat na vozy, přispěly ke zlepšení spolehlivosti a zlepšili disciplínu při správné stavbě vozu.
Když máte spoustu mechaniků a dáte jim čtyři plné noční, pak jste překvapeně, když se objeví drobný problém a děláte si z toho hlavu, že jo?" pokračuje šéf McLarenu. Noční směny budou zřejmě na počátku sezóny 2014 běžné a nás před prvním závodem v Melbourne čeká několik velmi zajímavých týdnů.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.