Lotus včera oznámil, že s novým vozem E22 nestihne dorazit k prvnímu předsezónnímu testu do Jerezu. Tvrdí však, že jeho vývoj včetně procházení nárazovými testy probíhá dobře.
Stáj z Enstone již na počátku prosince při zasedání Strategické skupiny F1 usilovala o odložení prvního testu roku 2014, s čímž však ostatní účastníci nesouhlasili. Včera potvrdila to, že svůj balík pro letošní sezónu před Jerezem nestihne dát dohromady, a že tam nedorazí ani s loňským E21, protože by testování s ním postrádalo smysl.
Týmy přes zimu čekal náročný úkol, protože v platnost vstoupila nová pravidla týkající se motorů i aerodynamiky a testování začíná o šest týdnů dříve než v roce 2013. Žádný z týmů dosud neohlásil datum prezentace nového monopostu, což svědčí o velké výzvě, které během příprav čelí.
Lotus včera potvrdil (viz zde), že při testu v Jerezu od 28. do 31. 1. bude chybět. Technický ředitel Nick Chester však ujišťoval, že vývoj vozu E22 zdárně pokračuje a že některé koncepty převezme z loňského úspěšného monopostu E21.
"Myslím, že se můžeme odrazit z toho, jak dobrý byl vůz E21, protože sezónu zakončil obzvlášť konkurenceschopně - šlo o jediné auto, které se dokázalo přiblížit Red Bullu. Určité koncepty z E21 jsou stále platné pro E22, ale zejména naše metodologie vývoje a synchronizace s různými simulacemi je velmi platná a slibná," říká Chester.
Jak je na tom nový Lotus z pohledu povinných nárazových testů FIA a homologace? "Učinili jsme velké pokroky u různých homologačních testů, které se uskutečnili před vánocemi - včetně tlakového testu šasi, stejně jako zadní nárazové struktury. Znamená to, že nám pro dokončení homologace vozu zbývá už jen test nosu," vysvětluje technický ředitel Lotusu.
Lotus ujišťuje, že vývoj nového vozu probíhá zdárně (ilustrační foto: Lotus F1 Team)
Kromě toho také připravili nový vůz E22 pro své jezdce: "Podstoupili jsme úpravu šasi pro Romaina [Grosjeana] a Pastora [Maldonada]. Naši partneři, kteří viděli auto, uvedli, že na ně velmi zapůsobilo rozložení a různá řešení nových technických výzev.
Náš vývojový program E22 probíhá přes dva roky a je jasné, že dál roste. Páteř Enstone je silná a my si vychutnáváme výzvu nové sezóny, která je před námi... Čísla z našeho pohledu vypadají slibně a vývoj je pozitivní," dodává Chester.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.