Lotus je prvním týmem, který oficiálně oznámil, že nové auto nestihne připravit včas pro první předsezónní testování konané na konci ledna v Jerezu. Vůz E22 bychom měli vidět až v Bahrajnu.
Technický ředitel Lotusu, Nick Chester, potvrdil, že tým vynechá první předsezónní testy konané na konci ledna v Jerezu. Před měsícem chtěl Lotus tyto testy odložit, nyní oznamuje, že nový vůz se předvede až v Bahrajnu.
"Necháme auto pod pláštěm o něco déle než ostatní týmy. Rozhodli jsme se, že pro náš vývojový a stavební program není účast na testech v Jerezu ideální. Pravděpodobně odhalíme auto před testem v Bahrajnu a tam bychom měli být schopni jet naplno a za reprezentativních podmínek," uvedl Chester.
Zároveň však dodává, že práce na voze pokračuje podle plánu, vůz E22 byl před Vánoci homologován a s vývojem není nic v nepořádku.
"Z našeho pohledu vypadají čísla slibně a vývoj je pozitivní. Musím ale říci, že máme jen velmi malou představu o tom, co dělají ostatní. Je to první rok významných změn pravidel a to znamená, že každý tým zřejmě pracuje jinak. Pro nás inženýry je to fascinující a doufám, že i pro fanoušky."
Černozlaté vozy tak budou v Jerezu na trati chybět. Navíc tým čekají další personální změny. Výkonný ředitel týmu, Patrick Louis, na svou funkci rezignoval a nahradí jej Matthew Carter.
Lotus chce získat čas a první testy vynechá (foto: Lotus F1 Team)
Patrick Louis přišel k Lotusu na začátku roku 2010, kdy tým od Renaultu okoupila společnost Genii Capital (v čele s Gérardem Lopezem). Původně byl provozním ředitelem (COO), v roce 2012 byl však povýšen na výkonného ředitele.
Podle Autosportu ale před začátkem nové sezony na tuto funkci rezignoval. Místo u Lotusu neztratí, zvolil si však pozici v rámci značky Genii Automotive. V roli výkonného ředitele jej nahradí Matthew Carter.
Tým během roku 2013 přišel o několik velkých jmen jako například technického ředitele Jamese Allisona či mistra světa F1 z roku 2007 Kimiho Räikkönena. Příští rok za tým bude závodit Romain Grosjean a Pastor Maldonado, kterého podporuje venezuelská společnost PDVSA. Peníze, jenž týmu přinese, by měly Lotusu pomoci ve špatné finanční situaci.
Původně měl být zachráncem Lotusu Quantum Motorsport. Jednání se však vlekla a výsledky nepřicházely. I proto tým nakonec zvolil právě Pastora Maldonada (místo preferovaného Nica Hülkenberga). A ačkoliv šéf týmu Eric Boullier i šéf společnosti Masoor Ijaz ujišťovali, že dohoda proběhne, zatím stále nebyla dokončena.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.