Lotus je prvním týmem, který oficiálně oznámil, že nové auto nestihne připravit včas pro první předsezónní testování konané na konci ledna v Jerezu. Vůz E22 bychom měli vidět až v Bahrajnu.
Technický ředitel Lotusu, Nick Chester, potvrdil, že tým vynechá první předsezónní testy konané na konci ledna v Jerezu. Před měsícem chtěl Lotus tyto testy odložit, nyní oznamuje, že nový vůz se předvede až v Bahrajnu.
"Necháme auto pod pláštěm o něco déle než ostatní týmy. Rozhodli jsme se, že pro náš vývojový a stavební program není účast na testech v Jerezu ideální. Pravděpodobně odhalíme auto před testem v Bahrajnu a tam bychom měli být schopni jet naplno a za reprezentativních podmínek," uvedl Chester.
Zároveň však dodává, že práce na voze pokračuje podle plánu, vůz E22 byl před Vánoci homologován a s vývojem není nic v nepořádku.
"Z našeho pohledu vypadají čísla slibně a vývoj je pozitivní. Musím ale říci, že máme jen velmi malou představu o tom, co dělají ostatní. Je to první rok významných změn pravidel a to znamená, že každý tým zřejmě pracuje jinak. Pro nás inženýry je to fascinující a doufám, že i pro fanoušky."
Černozlaté vozy tak budou v Jerezu na trati chybět. Navíc tým čekají další personální změny. Výkonný ředitel týmu, Patrick Louis, na svou funkci rezignoval a nahradí jej Matthew Carter.
Lotus chce získat čas a první testy vynechá (foto: Lotus F1 Team)
Patrick Louis přišel k Lotusu na začátku roku 2010, kdy tým od Renaultu okoupila společnost Genii Capital (v čele s Gérardem Lopezem). Původně byl provozním ředitelem (COO), v roce 2012 byl však povýšen na výkonného ředitele.
Podle Autosportu ale před začátkem nové sezony na tuto funkci rezignoval. Místo u Lotusu neztratí, zvolil si však pozici v rámci značky Genii Automotive. V roli výkonného ředitele jej nahradí Matthew Carter.
Tým během roku 2013 přišel o několik velkých jmen jako například technického ředitele Jamese Allisona či mistra světa F1 z roku 2007 Kimiho Räikkönena. Příští rok za tým bude závodit Romain Grosjean a Pastor Maldonado, kterého podporuje venezuelská společnost PDVSA. Peníze, jenž týmu přinese, by měly Lotusu pomoci ve špatné finanční situaci.
Původně měl být zachráncem Lotusu Quantum Motorsport. Jednání se však vlekla a výsledky nepřicházely. I proto tým nakonec zvolil právě Pastora Maldonada (místo preferovaného Nica Hülkenberga). A ačkoliv šéf týmu Eric Boullier i šéf společnosti Masoor Ijaz ujišťovali, že dohoda proběhne, zatím stále nebyla dokončena.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.