Nové "klasické" jezdecké složení Ferrari se podle Bernieho Ecclestona letos bude starat o zábavu. Stáj z Maranella však bude potřebovat především dobré auto.
Ferrari se před sezónou 2014 rozhodlo nahradit Felipeho Massu Kimim Räikkönenem z Lotusu. Podle Ecclestone si s touto novou jezdeckou dvojicí letos užijeme zábavu, protože nová posila dá Španělovi zabrat.
"Alonso - Räikkönen tvoří klasickou kombinaci, která by se Enzovi Ferrarimu líbila. S těmito dvěma to bude legrace. Pokud Kimi bude jezdit tak, jako jezdil často v roce 2013, pak to Alonsa vzpruží. To, co však Ferrari potřebuje, je dobré auto. Jinak nebude o čem hovořit," popisuje Bernie.
Šéf Formule 1 si myslel, že v roce 2013 Ferrari konečně porazí Red Bull a získá titul - místo toho ale skončilo v šampionátu konstruktérů až na třetím místě. "Myslel jsem si, že Ferrari v roce 2013 získá titul. Nedokážu vysvětlit, proč nebyli konkurenceschopní. Alonso jezdil v každém případě dobře."
Na otázku listu La Gazzetta dello Sport, zda byl Alonso v právu, když uprostřed sezóny zkritizoval stáj z Maranella, Ecclestone odpověděl: "Ano... Nyní se prach usadil a v roce 2014 uvidíme jiné Ferrari."
Podle něj budou hrát velkou roli nejen nové V6 turbomotory, ale také štěstí. "Není zaručeno, že ten nejlepší jezdec získá titul. Titul připadne nejšťastnějšímu. Momentálně nemám žádného favorita," dodává Ecclestone.
Loni soupeřili Alonso s Räikkönenem na dráze s odlišnými vozy, letos budou oba závoditza Ferrari - a podle Ecclestona bude legrace (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.