Nové "klasické" jezdecké složení Ferrari se podle Bernieho Ecclestona letos bude starat o zábavu. Stáj z Maranella však bude potřebovat především dobré auto.
Ferrari se před sezónou 2014 rozhodlo nahradit Felipeho Massu Kimim Räikkönenem z Lotusu. Podle Ecclestone si s touto novou jezdeckou dvojicí letos užijeme zábavu, protože nová posila dá Španělovi zabrat.
"Alonso - Räikkönen tvoří klasickou kombinaci, která by se Enzovi Ferrarimu líbila. S těmito dvěma to bude legrace. Pokud Kimi bude jezdit tak, jako jezdil často v roce 2013, pak to Alonsa vzpruží. To, co však Ferrari potřebuje, je dobré auto. Jinak nebude o čem hovořit," popisuje Bernie.
Šéf Formule 1 si myslel, že v roce 2013 Ferrari konečně porazí Red Bull a získá titul - místo toho ale skončilo v šampionátu konstruktérů až na třetím místě. "Myslel jsem si, že Ferrari v roce 2013 získá titul. Nedokážu vysvětlit, proč nebyli konkurenceschopní. Alonso jezdil v každém případě dobře."
Na otázku listu La Gazzetta dello Sport, zda byl Alonso v právu, když uprostřed sezóny zkritizoval stáj z Maranella, Ecclestone odpověděl: "Ano... Nyní se prach usadil a v roce 2014 uvidíme jiné Ferrari."
Podle něj budou hrát velkou roli nejen nové V6 turbomotory, ale také štěstí. "Není zaručeno, že ten nejlepší jezdec získá titul. Titul připadne nejšťastnějšímu. Momentálně nemám žádného favorita," dodává Ecclestone.
Loni soupeřili Alonso s Räikkönenem na dráze s odlišnými vozy, letos budou oba závoditza Ferrari - a podle Ecclestona bude legrace (foto: Scuderia Ferrari)
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.