Nové "klasické" jezdecké složení Ferrari se podle Bernieho Ecclestona letos bude starat o zábavu. Stáj z Maranella však bude potřebovat především dobré auto.
Ferrari se před sezónou 2014 rozhodlo nahradit Felipeho Massu Kimim Räikkönenem z Lotusu. Podle Ecclestone si s touto novou jezdeckou dvojicí letos užijeme zábavu, protože nová posila dá Španělovi zabrat.
"Alonso - Räikkönen tvoří klasickou kombinaci, která by se Enzovi Ferrarimu líbila. S těmito dvěma to bude legrace. Pokud Kimi bude jezdit tak, jako jezdil často v roce 2013, pak to Alonsa vzpruží. To, co však Ferrari potřebuje, je dobré auto. Jinak nebude o čem hovořit," popisuje Bernie.
Šéf Formule 1 si myslel, že v roce 2013 Ferrari konečně porazí Red Bull a získá titul - místo toho ale skončilo v šampionátu konstruktérů až na třetím místě. "Myslel jsem si, že Ferrari v roce 2013 získá titul. Nedokážu vysvětlit, proč nebyli konkurenceschopní. Alonso jezdil v každém případě dobře."
Na otázku listu La Gazzetta dello Sport, zda byl Alonso v právu, když uprostřed sezóny zkritizoval stáj z Maranella, Ecclestone odpověděl: "Ano... Nyní se prach usadil a v roce 2014 uvidíme jiné Ferrari."
Podle něj budou hrát velkou roli nejen nové V6 turbomotory, ale také štěstí. "Není zaručeno, že ten nejlepší jezdec získá titul. Titul připadne nejšťastnějšímu. Momentálně nemám žádného favorita," dodává Ecclestone.
Loni soupeřili Alonso s Räikkönenem na dráze s odlišnými vozy, letos budou oba závoditza Ferrari - a podle Ecclestona bude legrace (foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.