Šéf Red Bullu Christian Horner očekává v úvodních fázích sezóny 2014 v oblasti vozů rychlý vývoj.
Nové monoposty budou postaveny kolem nových pohonných jednotek - loňské atmosférické V8 motory nahrazují V6 turba s pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS). Zimní přestávka byla krátká a testovat se začíná již za necelé čtyři týdny, proto Horner očekává rychlé vylepšování vozů, podobně jako po poslední větší úpravě pravidel v roce 2009.
"Protože budou pravidla hodně nevyzrálá, podobně jako v roce 2009, nápady budou proudit docela rychle. Takže na počátku roku pravděpodobně uvidíte rychlý rozvoj, jak se budou lidé s věcmi lépe seznamovat," popisuje šéf Red Bullu pro Autosport.
"My jsme v posledních letech prokázali, že auto dokážeme efektivně vyvíjet. Snad se to bude týkat také příštího ročníku," doufá Horner. Obává se pouze problémů se spolehlivostí během předsezónního testování a v prvních závodech, kdy se budou týmy a výrobci motorů lépe seznamovat se svými novými balíky.
"Spolehlivost bude základním problémem v prvních třech či čtyřech závodech, než se to týmům podaří vyřešit. To je nevyhnutelné, protože 12 dní jízd v průběhu tří testů není tak moc na takovou změnu v pravidlech. U těchto pohonných jednotek budete moci pozorovat několik brzkých potíží," dodává Horner.
Christian Horner očekává problémy s motory i rychlý tempo ve zlepšování vozů(foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.