Šéf Red Bullu Christian Horner očekává v úvodních fázích sezóny 2014 v oblasti vozů rychlý vývoj.
Nové monoposty budou postaveny kolem nových pohonných jednotek - loňské atmosférické V8 motory nahrazují V6 turba s pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS). Zimní přestávka byla krátká a testovat se začíná již za necelé čtyři týdny, proto Horner očekává rychlé vylepšování vozů, podobně jako po poslední větší úpravě pravidel v roce 2009.
"Protože budou pravidla hodně nevyzrálá, podobně jako v roce 2009, nápady budou proudit docela rychle. Takže na počátku roku pravděpodobně uvidíte rychlý rozvoj, jak se budou lidé s věcmi lépe seznamovat," popisuje šéf Red Bullu pro Autosport.
"My jsme v posledních letech prokázali, že auto dokážeme efektivně vyvíjet. Snad se to bude týkat také příštího ročníku," doufá Horner. Obává se pouze problémů se spolehlivostí během předsezónního testování a v prvních závodech, kdy se budou týmy a výrobci motorů lépe seznamovat se svými novými balíky.
"Spolehlivost bude základním problémem v prvních třech či čtyřech závodech, než se to týmům podaří vyřešit. To je nevyhnutelné, protože 12 dní jízd v průběhu tří testů není tak moc na takovou změnu v pravidlech. U těchto pohonných jednotek budete moci pozorovat několik brzkých potíží," dodává Horner.
Christian Horner očekává problémy s motory i rychlý tempo ve zlepšování vozů(foto: Red Bull Racing)
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.