Jezdec týmu Lotus je před novou sezonou optimisticky naladěn.
Příští sezona zatím slibuje nejisté výsledky, minimálně do prvního závodu. Každý tým doufá, že v průběhu zimy odvede tu nejlepší práci a připraví ten nejlepší vůz, který bude přizpůsobený novým pravidlům. A když se ještě navíc povede volba pohonné jednotky, nic není nemožné… jako v roce 2009, když se tým Brawn GP stal mistrem světa.
Romain Grosjean doufá, že výše uvedené platí i pro Lotus, který dokáže úspěšně inovovat svůj vůz i s nižšími náklady v porovnání s ostatními. „S tím, co jsme dosáhli na konci sezony 2013, začneme tu novou s jasnou představou o naší pozici v šampionátu. Začneme s nadějí stát se mistrem světa. To je náš motiv, s kterým pojedeme do Melbourne. Po závodě uvidíme, čeho můžeme skutečně dosáhnout. Věřím, že to bude pro nás velký rok,“ vyhlásil francouzský jezdec.
Grosjean se neobává týmové spolupráce s Pastorem Maldonadem. „Oba jsme bývalí šampióni GP2, takže jsme prošli podobnou školou. Pastor je jezdec, který umí jezdit hodně rychle na jedno kolo, to by mi mohlo pomoci zdokonalit můj styl jízdy. Je vždy důležité mít v týmu dva jezdce, kteří umí jezdit rychle.
Z mého pohledu je dobré pokračovat v týmu, s kterým mám zkušenosti, který poznám a který mě zkoušel jako lídra v posledních závodech uplynulé sezony. V takovém smyslu budeme pokračovat v práci, i když vím, že tým v podstatě nemá svou jedničku, nebo dvojku,“ zakončil Grosjean.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.