Jezdec týmu Lotus je před novou sezonou optimisticky naladěn.
Příští sezona zatím slibuje nejisté výsledky, minimálně do prvního závodu. Každý tým doufá, že v průběhu zimy odvede tu nejlepší práci a připraví ten nejlepší vůz, který bude přizpůsobený novým pravidlům. A když se ještě navíc povede volba pohonné jednotky, nic není nemožné… jako v roce 2009, když se tým Brawn GP stal mistrem světa.
Romain Grosjean doufá, že výše uvedené platí i pro Lotus, který dokáže úspěšně inovovat svůj vůz i s nižšími náklady v porovnání s ostatními. „S tím, co jsme dosáhli na konci sezony 2013, začneme tu novou s jasnou představou o naší pozici v šampionátu. Začneme s nadějí stát se mistrem světa. To je náš motiv, s kterým pojedeme do Melbourne. Po závodě uvidíme, čeho můžeme skutečně dosáhnout. Věřím, že to bude pro nás velký rok,“ vyhlásil francouzský jezdec.
Grosjean se neobává týmové spolupráce s Pastorem Maldonadem. „Oba jsme bývalí šampióni GP2, takže jsme prošli podobnou školou. Pastor je jezdec, který umí jezdit hodně rychle na jedno kolo, to by mi mohlo pomoci zdokonalit můj styl jízdy. Je vždy důležité mít v týmu dva jezdce, kteří umí jezdit rychle.
Z mého pohledu je dobré pokračovat v týmu, s kterým mám zkušenosti, který poznám a který mě zkoušel jako lídra v posledních závodech uplynulé sezony. V takovém smyslu budeme pokračovat v práci, i když vím, že tým v podstatě nemá svou jedničku, nebo dvojku,“ zakončil Grosjean.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.