Po sobotní nehodě Michaela Schumachera ve francouzských Alpách se rychle vyrojily spekulace, dle kterých měl Němec testovat svoje limity, zvláště když se nehoda stala mimo sjezdovku.
Nicméně pravda je taková, že mnohonásobný šampion F1 nejel nijak rychle a v době nehody jel pravděpodobně pomoci svému kamarádovi, který spadl před ním. "Myslím, že poté, co jsem mluvila s několika lidmi, kteří s ním v tom momentu byli, tak Michael a jeho skupina jezdili po sjezdovkách, které byli normálními sjezdovkami," řekla dnes jeho dlouholetá mluvčí a manažerka, Sabine Kehmová.
"Je tam modrá a červená sjezdovka a mezi nimi je část, na které byl hluboký sníh a Michael na ní najel. Všichni lidé mi řekli, že dokonce nejel ani nějak rychle, protože to vypadá, že dokonce pomáhal kamarádovi, který právě spadl na sjezdovce. Pak se tedy znova rozjel, najel do hlubokého sněhu a patrně došlo k tomu, co odhadujeme, narazil hlavou na kámen, který neviděl, když chtěl zatáčet.
Zřejmě ho to vyhodilo do vzduchu a pak pravděpodobně hlavou napřed narazil do dalšího kamene. Byla to poměrně špatná a nešťastná okolnost, nebylo to proto, že by jel nějak moc rychle. Mluvila jsem s několika lidmi a také s lyžařskými instruktory a ti mi řekli, že by se to mohlo stát i při rychlosti 10 km/h. Je to hodně, hodně nešťastné."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.